درآمد اپل با واقعیت افزوده ۱۱ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گران معتقدند که تمرکز اپل بر فناوری واقعیت افزوده می‌تواند درآمد این شرکت را تا ۱۱ میلیارد دلار افزایش دهد.
تبلیغات

اپل نشان داده است به واقعیت افزوده توجه ویژه‌ای دارد و به‌نظر می‌رسد که تحلیل‌گران نیز این موضوع را پذیرفته‌اند. به گزارش CNBC، تحلیل‌گران America Merril Lynch باور دارند که واقعیت افزوده می‌تواند جریان درآمدی به‌ارزش ۸ میلیارد دلار برای اپل به ارمغان آورد. وامسی موهان، تحلیل‌گر ارشد این مؤسسه‌ی بانکی در یادداشتی می‌گوید: «اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده می‌توانند برای توسعه‌دهندگان افزایش بها دربرداشته باشند» و این موضوع در نهایت می‌تواند درآمد اپل را نیز بالا ببرد.

موهان باور دارد که «فرصت درآمدزایی» حاصل از تمرکز بر واقعیت افزوده می‌تواند ارزشی بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار برای اپل داشته باشد. او می‌گوید که یک میلیارد دلار از این درآمد از اپلیکشین‌های واقعیت افزوده به‌دست خواهد آمد و باقی آن از طریق «افزایش فروش آیفون» به‌لطف فناوری‌های جدید واقعیت افزوده حاصل خواهد شد.

خاطرنشان می‌کنیم که اعداد یادشده بدون در نظر گرفتن احتمال رونمایی اپل از هدست واقعیت افزوده تخمین زده شده‌اند. موهان باور دارد که معرفی چنین هدستی می‌تواند درآمد کوپرتینونشین‌ها از فناوری واقعیت افزوده را تا ۱۱ میلیارد دلار افزایش دهد. موهان می‌گوید به‌لطف بیش از یکی میلیارد دستگاه فعال اپلی، واقعیت افزوده «یک گزینه‌ی بسیار جذاب» برای این شرکت به حساب می‌آید.  

موهان می‌گوید فرصت درآمدی برای اپل تا سال ۲۰۲۰ بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار است که از این مبلغ، یک میلیارد دلار از طریق اپلیکیشن‌های AR و باقی آن با افزایش فروش آیفون به‌لطف فناوری‌های جدید حاصل خواهد شد. چنانچه اپل به‌دنبال عرضه‌ی هدست واقعیت افزوده باشد، اگرچه این موضوع در مدل کنونی بانک لحاظ نشده است، درآمد این شرکت می‌تواند تا ۱۱ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت خاطرنشان می‌کنیم که مؤسسه‌ی بانکی Bank of America Merrill Lynch قیمت هدف خود برای ارزش سهام اپل را ۲۳۰ دلار در نظر گرفته که حدود ۴۰ دلار بیشتر از ارزش کنونی سهام کوپرتینونشین‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات