با این ویژگی مخفی اندروید ۱۴ می‌توانید برنامه‌های اضافه پیش‌فرض را شناسایی و حذف کنید

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی جلویی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل
اندروید ۱۴ قابلیتی مخفی برای شناسایی و حذف برنامه‌هایی که بدون اطلاع کاربر در پس‌زمینه دستگاه دانلود و نصب می‌شوند ارائه می‌دهد.
تبلیغات

برنامه‌های پیش‌فرض اضافه روی گوشی‌های اندروید که آن‌ها را با نام Bloatware نیز می‌شناسیم برای اکثر کاربران آزاردهنده هستند. ویژگی جدیدی که در اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ شناسایی شده است می‌تواند به کاربران در پیدا کردن و حذف این اپلیکیشن‌ها کمک کند.

گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۴ (DP1 14) را منتشر کرده است تا توسعه‌دهندگان و کاربران بتوانند قبل‌از انتشار نسخه‌ی نهایی، آن را آزمایش کنند. دارندگان گوشی‌های گوگل از پیکسل 4a 5G تا پیکسل ۷ پرو می‌توانند همین‌حالا نسبت به نصب این به‌روزرسانی اقدام کنند.

به گزارش Androidauthority، ظاهراً منوی مخفی جدیدی به اندروید ۱۴ اضافه شده است که با عنوان Apps installed in the background (برنامه‌های نصب‌شده در پس‌زمینه) شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد این قابلیت در بخش دیگری از منوی تنظیمات با نام Spa نیز دردسترس قرار خواهد گرفت و برای ظاهر شدن آن باید دو پرچم مخفی توسعه‌دهنده را فعال کنید.

قابلیت مخفی اندروید ۱۴ برای تشخص و حذف برنامه های اضافه پیش فرض

شنیده‌ها حاکی از آن است منوی مخفی جدید اندروید ۱۴ قابلیتی به‌نام Background Install Control (کنترل نصب پس‌زمینه) ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای ردیابی برنامه‌های اضافه‌ای که در پس‌زمینه روی دستگاه نصب شده‌اند استفاده کرد. هر برنامه‌ای که بدون اعلان به کاربر دانلود شود در این فهرست نمایش خواهد یافت و کاربران می‌توانند موارد دلخواه را ازطریق این بخش حذف کنند.

ظاهراً سرویس جدید حذف برنامه‌های پیش‌فرض اضافه چندماه قبل نیز در پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) رؤیت شده است. بدین‌ترتیب کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از قابلیت مذکور، دستگاه خود را سبک‌تر کنند؛ ویژگی جالبی که استفاده از آن در برخی گوشی‌ها مثل گلکسی S23 که تعداد زیادی Bloatware روی آن نصب شده است مفید خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات