هواوی مدل هوش مصنوعی جدیدی به زبان عربی معرفی کرد

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
هواوی در راستای تمرکز بر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، مدل هوش مصنوعی جدیدی برای کاربران عرب‌زبان رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی ضمن رونمایی مدل زبانی بزرگ (LLM) جدیدی به زبان عربی، برای اولین‌بار سرویس ابری عمومی خود را در مصر راه‌اندازی کرد.

مدل زبانی بزرگ جدید هواوی برپایه‌ی فناوری Pangu که خود هواوی توسعه داده، بنا شده است. هواوی داده‌های مرتبط با مصر را در این مدل ادغام کرده است تا بتواند براساس نیازهای کاربران عرب‌زبان، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد.

مدل زبانی بزرگ جدید هواوی ۱۰۰ میلیارد پارامتر دارد. این مدل به فعالان صنعتی امکان می‌دهد تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را براساس چندین زبان محلی در زمینه‌های بانکداری، آموزش، پزشکی و... تولید کنند.

کلوت‌های بیابان و شتر در پوستر هوش مصنوعی عرب‌زبان هواوی
Huawei

در طول برگزاری همایش Huawei Cloud Summit در قاهره، غول فناوری چینی توضیح داد که مدل‌ هوش مصنوعی جدید عربی از قابلیت تشخیص گفتار خودکار با دقت ۹۶ درصد برخوردار است. این قابلیت در آینده می‌تواند در بیش از ۲۰ کشور عرب‌زبان کار کند.

افزون‌بر دانش و فرهنگ و آداب‌ و رسوم محلی، مدل هوش مصنوعی عربی هواوی برای پوشش موضوعاتی مانند انرژی دیجیتال و نفت و گاز روی داده‌های صنعتی آموزش دیده است.

هواوی اولین مرکز خدمات ابری خود را در مصر افتتاح کرد. هدف از این اقدام، آموزش هزاران توسعه‌دهنده و متخصص فناوری است. این مرکز به شهروندان مصری کمک می‌کند تا از فرصت‌های تحول دیجیتال بهره‌مند شوند.

به‌نظر می‌رسد خاورمیانه و شمال آفریقا به منطقه‌ای مهم برای هواوی درزمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های جدید و دیتابیس‌ها تبدیل شده‌اند. هواوی در تلاش است تا با وجود محدودیت‌های ایالات متحده، ازطریق گسترش همکاری‌های خود با مشتریان صنعتی در سطح جهان، به تقاضای روزافزون هوش مصنوعی پاسخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات