گوگل هوش مصنوعی جمنای را مستقیماً به اندروید تزریق کرد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
آپدیت جمنای نانو اندروید کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل ۲۰۲۴
گوگل با بهره‌گیری از جمنای نانو، ویژگی‌های کاربردی بسیاری را به کاربران اندروید ارائه می‌دهد.
تبلیغات

گوگل می‌خواهد اندروید را با استفاده از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو غنی‌تر کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اپلیکیشن جمنای در اندروید در درک مطالب روی صفحه‌نمایش شما و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، بهتر می‌شود.»

رابط کاربری جمنای به‌زودی به‌جای تمام‌صفحه‌بودن، حتی در حال ارائه‌ی نتایج در پنل صفحه‌در‌صفحه نیز روی مطالب ظاهر خواهد شد. از‌این‌پس علاوه‌بر استفاده از متن می‌توان تصاویر تولید‌شده با جمنای را در مکالمه کشید و رها کرد.

آپدیت جمنای نانو اندروید
Google

ویژگی جدید هوش مصنوعی برای اندروید این است که با فعال‌کردن جمنای در یوتیوب، دکمه‌ی «از این ویدئو بپرسید» نشان داده می‌شود و جمنای به سؤالات شما درباره‌ی ویدئو جواب می‌دهد. این ویژگی برای میلیون‌ها ویدئو کار می‌کند.

مشترکان Gemini Advanced قابلیتی مشابه را برای فایل‌های پی‌دی‌اف دریافت می‌کنند. این به‌روزرسانی در ماه‌های آینده برای صدها میلیون دستگاه اندرویدی منتشر می‌شود.

گوگل گفت قابلیت Circle to Search اکنون در بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه دردسترس است و قصد دارد تا پایان سال این میزان را دو برابر کند. گوگل قابلیت کمک‌کننده‌ی تکالیف که از LearnLM، خانواده‌ی جدید مدل‌های آموزشی، استفاده می‌کند، به Circle to Search اضافه خواهد شد. با این ویژگی می‌توان مانند Google Lens دور مسئله‌ی ریاضی یا فیزیک دایره کشید تا دستورالعمل‌های گام‌به‌گام را دریافت کرد.

به‌روز‌رسانی اصلی بعدی برای مدل پایه‌ی جمنای نانو در گوشی‌ها، حالت چند‌وجهی یا به‌طور دقیق‌تر «مناظر و صداها و زبان گفتاری» است. این قابلیت «اواخر امسال» در گوشی پیکسل ارائه خواهد شد.

TalkBack که قابلیتی برای افراد کم‌بینا و نابینا است، از جمنای نانو برای ایجاد توضیحات غنی برای تصاویر بدون برچسب استفاده خواهد کرد. این ویژگی بدون اتصال به اینترنت، بر بستر دستگاه دردسترس قرار می‌گیرد.

تشخیص کلاه‌برداری در لحظه جمنای نانو اندروید
Google

اندروید از جمنای نانو برای شناسایی تماس‌هایی استفاده می‌کند که ممکن است به کلاه‌برداری منتهی شوند. این ویژگی بر بستر دستگاه اجرا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات