هوش مصنوعی جمنای وارد گوگل مپس می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
آیکون نسخه iOS گوگل مپس / Google Maps روی صفحه آیفون از نمای نزدیک
توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند در اپلیکیشن‌های خود، توضیحات تولیدشده با هوش مصنوعی را درباره‌ی مکان‌های مختلف گوگل مپس به کاربرانشان نمایش دهند.
تبلیغات

گوگل در رویداد I/O 2024 از ورود هوش مصنوعی جمنای به گوگل مپس برای توسعه‌دهندگان خبر داد. این قابلیت ابتدا با API مکان‌ها (Places API) یکپارچه خواهد شد و توسعه‌دهندگان می‌توانند با آن خلاصه‌های متنی تولیدشده با هوش مصنوعی را درباره‌ی مکان‌ها و مناطق مختلف، به‌طور مستقیم در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خود نمایش دهند.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، متن خلاصه‌ی تولیدشده با هوش مصنوعی در گوگل مپس بر‌اساس تحلیل داده‌هایی تهیه می‌شود که جامعه‌ی عظیم ۳۰۰ میلیون نفره‌ی مشارکت‌کنندگان در بهبود اطلاعات این سرویس ارائه داده‌اند. این یعنی توسعه‌دهندگان برای معرفی مکان‌ها دیگر به نوشتن توضیحات اختصاصی خود نیازی نخواهند داشت.

اگر توسعه‌دهنده‌ای اپلیکیشن رزرو رستوران ساخته باشد، قابلیت هوش مصنوعی جدید گوگل مپس می‌تواند در انتخاب بهترین رستوران بر‌اساس نیاز کاربران به آن‌ها کمک کند. درواقع، کاربران با جست‌وجوی رستوران در اپلیکیشن مذکور، به‌سرعت به مهم‌ترین اطلاعات ازجمله غذای اصلی و تخفیفات ساعتی و حال‌و‌هوای کلی آن مکان دسترسی پیدا خواهند کرد.

قابلیت های هوش مصنوعی گوگل در گوگل مپس
Google

خلاصه‌های متنی هوش مصنوعی در گوگل مپس برای انواع مختلفی از مکان‌ها از‌جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، پارک‌ها و سینماها دردسترس هستند.

گوگل نتایج جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی و مرتبط با متن را به Places API اضافه کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با API جدید، دیدگاه‌ها و تصویرهای مرتبط با جست‌وجوی کاربران را به آن‌ها نمایش دهند. برای نمونه، اگر توسعه‌دهنده‌ای اپلیکیشنی برای گشت‌وگذار در رستوران‌های محلی داشته باشد، کاربران می‌توانند با جست‌وجوی عبارتی مثل «رستوران‌های دوست‌دار سگ»، فهرستی از رستوران‌های مرتبط را به‌همراه دیدگاه‌های مرتبط و تصویرهایی از حضور سگ‌ها در آن رستوران‌ها مشاهده کنند.

درحال‌حاضر، نتایج جست‌وجوی مبتنی‌بر متن در گوگل مپس در سرتاسر جهان در‌دسترس قرار دارند و توضیحات تولیدشده با هوش مصنوعی درباره‌ی مکان‌ها و مناطق در ایالات‌ متحده کاربردی است. گوگل قصد دارد این قابلیت را در آینده دراختیار کاربران سایر کشورها نیز قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات