قانون‌گذاران آمریکا به‌دنبال محدودسازی صادرات هوش مصنوعی هستند

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
تراشه هوش مصنوعی | AI SoC
آمریکا در تلاش است با وضع قوانین جدید، از صادرات هوش مصنوعی به کشورهای خارجی جلوگیری کند.
تبلیغات

گروهی دو حزبی در مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ی جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن تسهیل اعمال تحریم بر انواع مدل‌های هوش مصنوعی آمریکایی است.

لایحه‌ی جدید که توسط نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت می‌شود، به دولت بایدن اجازه می‌دهد تا با سهولت بیشتر، محدودیت‌هایی را بر همکاری شهروندان و شرکت‌های آمریکایی با خارجی‌ها در توسعه‌ی سیستم‌های هوش مصنوعی اعمال کند.

لایحه‌ی جدید در تلاش است از چالش‌های احتمالی حقوقی جلوگیری کند؛ چالش‌هایی که ممکن است موانعی بر سر اعمال تحریم به‌وجود بیاورند. این لایحه درحالی پیشنهاد می‌شود که مایکروسافت ۱٫۵ میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی G42 مستقر در امارات سرمایه‌گذاری کرد.

چین به‌شدت به مدل‌های منبع‌بازی که در آمریکا توسعه یافته‌اند، وابسته است. به عنوان مثال، آکادمی هوش مصنوعی پکن اعلام کرده که اکثر مدل‌های هوش مصنوعی چینی در واقع با استفاده از مدل‌های Llama متا ساخته شده‌اند.

ایالات متحده درنظر دارد تا با اعمال تحریم بر مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته، جلوی دسترسی چین و روسیه را به این فناوری‌ها را بگیرد؛ اما قوانین فعلی آمریکا، دولت را در تنظیم راه‌حل‌‌هایی برای جلوگیری از صادرات مدل‌های هوش مصنوعی با چالش مواجه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات