خالق ChatGPT از پیشرفت چشمگیر در ۱۲ ماه آینده می‌گوید

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
ربات چت جی پی تی ساخت Open AI
ChatGPT در ماه‌های آینده قابلیت‌های بسیار بیشتری از مدل فعلی دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد OpenAI گفته است که چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT تا یک سال آینده عملکرد و دقت بسیار بیشتری خواهد داشت و خواهد توانست وظایف پیچیده‌تری را انجام دهد.

برد لایت‌کپ، مدیر ارشد عملیاتی OpenAI، در بیست‌و‌هفتمین کنفرانس جهانی مؤسسه‌ی میلکن بیان کرد: «فکر می‌کنم در ۱۲ ماه آینده، سیستم‌هایی که امروز استفاده می‌کنیم، به‌طور خنده‌داری بد به‌نظر خواهند رسید. معتقدیم که به‌سمت جهانی حرکت خواهیم کرد که ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت‌های بیشتری خواهند داشت.»

لایت‌کپ افزود که ابزارهای هوش مصنوعی خواهند توانست وظایف پیچیده‌تری درمقایسه‌با قبل برعهده بگیرند. این مدیر ارشد OpenAI اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی به‌عنوان همکارانی حرفه‌ای به کاربران کمک خواهند کرد تا هر مسئله‌ای را حل کنند.

در‌حال‌حاضر، ChatGPT محبوب‌ترین چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. این چت‌بات در عملکرد خود حتی بر کوپایلت مایکروسافت غلبه دارد؛ هرچند هر دو براساس مدل زبانی بزرگ GPT-4 توسعه داده شده‌اند.

گفته می‌شود که OpenAI در حال آماده‌‌شدن برای انتشار مدل GPT-5 در پاییز امسال است که انتظار می‌رود به‌طور محسوسی بهتر از نسل قبل باشد. پیش‌از‌این، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اعتراف کرده بود: «GPT-4 احمقانه‌ترین مدلی است که مجبورید به دفعات از آن استفاده کنید.»

آلتمن در پاسخ به هزینه‌‌بر‌بودن توسعه‌ی ChatGPT برای شرکتش می‌گوید: «به شرط‌بندی روی نوآوری بسیار مایل هستم تا ببینم چه کاری می‌توان در این زمینه انجام داد. احتمالاً افرادی با دیدگاه تجاری بهتر از من در OpenAI وجود دارند که نگران‌اند چقدر هزینه می‌کنیم؛ اما من به این موضوع توجه نمی‌کنم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات