هوش مصنوعی Imagen 2 گوگل می‌تواند عکس متحرک بسازد

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
نمونه تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل Imagen 2
گوگل در کنفرانس سالانه‌ی Cloud Next در لاس‌وگاس هوش مصنوعی Imagen 2 را با قابلیت ساخت عکس‌های متحرک رونمایی کرد.
تبلیغات

مدتی پیش مشخص شد ابزار تولید تصویر تعبیه‌شده در چت‌بات هوش مصنوعی گوگل موسوم‌ به جمنای، به‌طور تصادفی تنوع جنسیتی و نژادی را به درخواست‌های مربوط به افراد تزریق می‌کند که در‌نهایت، به خروجی‌های زننده‌ای نظیر تصاویر نازی‌ها با نژادهای مختلف منجر شد. گوگل ابزار مذکور را غیرفعال کرد و قول داد آن را بهبود بخشد.

غول آمریکایی صنعت فناوری اکنون ابزار تولید تصویر پیشرفته‌ای به نام Imagen 2 را در پلتفرم توسعه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی خود، یعنی Vertex AI، راه‌اندازی کرده که البته تمرکز آن بر بخش سازمانی است.

Imagen 2 عملکردی شبیه DALL-E و میدجرنی دارد و درنتیجه، می‌تواند براساس درخواست متنی، تصاویر کاملاً جدیدی ایجاد کند. ویژگی جذاب این هوش مصنوعی برای شرکت‌ها، نمایش متن، نمادها و لوگو به زبان‌های مختلف و نیز امکان قراردادن این عناصر روی تصاویر موجود است.

هوش مصنوعی گوگل Imagen 2 حالا دو قابلیت ویرایشی جدید به‌ نام Inpainting و Outpainting دارد که قابلیت اول برای حذف سوژه‌های ناخواسته‌ یا افزودن اجزای جدید به تصویر و دومی برای افزایش ابعاد عکس و ایجاد میدان‌ دید بازتر کاربرد دارد.

ویژگی اصلی Imagen 2 با نام Text-to-Live Images، ساخت تصاویر متحرک ۴ ثانیه‌ای را براساس متن درخواستی امکان‌پذیر می‌کند.

گوگل ویژگی Text-to-Live Images مدل هوش مصنوعی Imagen 2 را به‌عنوان ابزاری برای بازاریابان و افراد خلاق توصیف می‌کند که می‌توان از آن برای ساخت تصاویر متحرک (GIF) با اهداف تبلیغاتی بهره گرفت.

به‌گفته‌ی گوگل، Text-to-Live Images از طیف وسیعی از زوایای و حرکات دوربین پشتیبانی می‌کند؛ اما درحال‌حاضر، تصاویر متحرک ساخته‌شده با این ابزار وضوح ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل دارند که واقعاً کم است. گوگل اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک وضوح تصاویر متحرک ساخته‌شده با Imagen 2 را افزایش خواهد داد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات