تبدیل عکس سلفی به ویدیو؛ هوش مصنوعی Diffuse رونمایی شد [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
چت چی پی تی در تبلت Chat GPT
رقیب جدید هوش مصنوعی Sora، یک اپلیکیشن موبایلی با نام Diffuse است که تصاویر سلفی را به ویدیو تبدیل می‌کند.
تبلیغات

OpenAI با رونمایی از هوش مصنوعی مولد Sora توجه‌ دنیای‌ فناوری را به خود جلب کرد. سورا مدل زبانی بزرگ OpenAI است که قابلیت تبدیل متن به ویدئوهایی با جزئیات بسیار دقیق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مدل زبانی علاوه‌بر متن، عکس را نیز به ویدئو تبدیل می‌کند.

Sora هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است، اما از همین حالا رقبایش ظهور کرده‌اند. شرکت Higgsfield قصد دارد با انتشار اپلیکیشن Diffuse و تمرکز بر کاربران گوشی و شبکه‌های اجتماعی، به رقابت با سورا بپردازد.

OpenAI پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد هوش مصنوعی Sora را وارد صنعت فیلم‌سازی هالیوود کند. این شرکت، پروژه‌های سینمایی که بودجه‌ی بالایی دارند را موردهدف قرار خواهد داد.

هوش مصنوعی Higgsfield رویکرد متفاوتی را نسبت‌به OpenAI درپیش گرفته است. این شرکت بر ساده‌‌سازی روند ساخت ویدئو برای کاربران گوشی‌های هوشمند تاکید دارد و به همین‌ منظور، اپلیکیشن موبایلی Diffuse را منتشر کرده است که به کاربران امکان می‌دهد محتواهای شخصی‌سازی‌شده‌ تولید کنند.

کاربران گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با نصب اپلیکیشن Diffuse محتواهای مدنظر خود را در هر زمان و هر مکانی به راحتی بسازند. اپلیکیشن Diffuse دارای ویرایشگری است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی و براساس توصیفات کاربر، ویدئو تولید کند و علاوه‌بر آن عکس‌های سلفی را به ویدئو تبدیل کند.

Higgsfield اپلیکیشن Diffuse را در برخی از بازارهای منتخب منتشر کرده تا بتواند از سوء استفاده‌های احتمالی از فناوری دیپ‌‌فیک جلوگیری کند و درصورت لزوم این اپلیکیشن را بهبود ببخشد.

باوجود اینکه OpenAI نوید تولید ویدئوهای فوق‌پیشرفته باکمک هوش مصنوعی Sora را می‌دهد، اپلیکیشن هوش مصنوعی شرکت Higgsfield با تمرکز بر پلتفرم‌های اجتماعی و کاربران موبایل، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

هوش مصنوعی Higgsfield تاحدودی یادآور هوش مصنوعی جدید گوگل موسوم‌به VLOGGER است. با استفاده از هوش مصنوعی VLOGGER می‌توان تصاویر ثابت را به آواتارهای متحرک و سخن‌گو تبدیل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات