نمایش مقالات منبع به نسخه پولی ChatGPT اضافه شد

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عکس لپتاپ در وبسایت OpenAI صفحه ChatGPT
چت‌بات ChatGPT اکنون مقالاتی را که از آن‌ها برای پاسخ به سؤال کاربر استفاده کرده است نمایش می‌دهد؛ اما فقط در نسخه‌ی اشتراکی.
تبلیغات

ChatGPT جرقه‌ی محبوبیت هوش مصنوعی را زد، اما به‌خاطر نداشتن برخی ویژگی‌های پرکاربرد مثل مشاهده‌‌ی منابع اطلاعاتی، بارها مورد انتظار قرار گرفت. اکنون OpenAI از اضافه‌شدن ویژگی مذکور به چت‌بات خود خبر داده است.

OpenAI با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد نسخه‌ی پولی ChatGPT ازاین‌پس لینک منابع را ارائه می‌دهد تا در پیدا کردن ناشران و تولیدکنندگان محتوا به افراد کمک کند. نتایج جست‌و‌جوی این چت‌بات حالا نام وب‌سایت منبع را به‌همراه لینک قابل‌ کلیک، به کاربر نشان می‌دهند.

همان‌طور که در نمونه‌ی زیر مشاهده می‌کنید، کاربر از ChatGPT درخواست می‌کند پنچ رستوران برتر را پیشنهاد دهد. در پاسخ، هریک از پیشنهادهای چت‌جی‌پی‌تی شماره‌گذاری‌شده‌اند و شامل نام سایت‌های منبع ازجمله Tripadvisor و OpenTable هستند. کاربر می‌تواند با کلیک روی لینک‌ها، به‌طور مستقیم به مقاله‌ی اصلی هدایت شود.

در حال حاضر قابلیت نمایش لینک منبع فقط دردسترس کاربران سرویس ChatGPT Plus و Enterprise و Team است.

OpenAI با آپدیت جدید ChatGPT، علاوه‌بر کمک به کاربران برای اعتبارسنجی منابع، کشف محتوای ناشران و تولیدکنندگان محتوا را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این به‌روزرسانی احتمالاً در پاسخ به جنجال‌هایی است که OpenAI به‌دلیل استخراج محتوای اینترنت برای آموزش مدل‌های خود بدون کسب اجازه‌ی صریح از تولیدکنندگان محتوا، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

روش آموزش مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI باعث ایجاد بحث‌هایی شده و برخی ترجیح می‌دهند این استارتاپ، استخراج متن از سایت‌های اینترنتی را برای آموزش مدل‌هایش متوقف کند. در طرف مقابل عده‌ای دیگر باور دارند اقدام OpenAI راهکاری عملی برای کاهش تنش است.

اگر می‌خواهید به مدل هوش مصنوعی GPT-4 دسترسی داشته باشید و هنگام دریافت پاسخ‌ درخواست‌ها، لینک منابع را هم ببینید و هزینه‌ای پرداخت نکنید، درحال‌حاضر کوپایلت مایکروسافت بهترین گزینه است. این چت‌بات همه‌ی ویژگی‌های پولی ChatGPT را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات