مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی؛ گوگل هزاران دلار به رسانه‌ها می‌دهد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل روی گوشی هوشمند
گوگل به رسانه‌های مختلف هزاران دلار پول پرداخت می‌کند تا از هوش مصنوعی این شرکت برای نوشتن محتوا بهره ببرند.
تبلیغات

گوگل در سکوت خبری با برخی ناشران همکاری کرده تا از ابزارهای جدید هوش مصنوعی این شرکت برای انتشار مقالات خود استفاده کنند.

گفته می‌شود غول جست‌وجوی اینترنت به هر ناشر هزاران دلار در سال پرداخت می‌کند که این اقدام ظاهراً بخشی از برنامه‌ی Google News Initiative (GNI) است؛ برنامه‌ای ۶ ساله که منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای و ابزارهای راستی‌آزمایی را برای بخش خبررسانی تأمین می‌کند. البته حرکت به‌سوی ابزارهای انتشار محتوای مبتنی‌بر هوش مصنوعی، گامی جدید و بحث‌برانگیز خواهد بود.

طبق گزارش Adweek، گوگل درحال‌حاضر فقط با تعداد انگشت‌شماری از ناشران کوچک وارد همکاری شده است تا از ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت برای تولید محتوا استفاده کنند.

در بخشی از گزارش نوشته شده است: «ابزارهای آزمایشی هوش مصنوعی به ناشرانی که منابع مالی و انسانی کمتری دارند اجازه می‌دهد با نماسازی، خلاصه‌سازی و نشر گزارش‌هایی که سایر سازمان‌ها مثل آژانس‌های دولتی و رسانه‌های خبری رقیب اخیراً منتشر کرده‌اند، محتوای بیشتری را با روشی کارآمدتر تولید کنند.»

دست درحال پرداخت پول به ناشر محتوا
zoomit

هنوز نمی‌دانیم گوگل دقیقاً چقدر پول به ناشران پرداخت می‌کند، اما طبق گزارش Adweek، بحث دستمزد پنج رقمی در میان است. این رسانه‌ها با انتشار حداقل سه‌ مقاله در روز، یک خبرنامه‌ی هفتگی و یک کمپین بازاریابی ماهانه با ابزار هوش مصنوعی گوگل موافقت کرده‌اند.

ظاهراً ناشرانی که با گوگل همکاری دارند، مجبور نیستند استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار خبرها را فاش کنند و علاوه‌بر این به وب‌سایت‌های منبع اطلاع داده نمی‌شود که از داده‌های آن‌ها برای نوشتن و انتشار خبرها با هوش مصنوعی در سایت‌های دیگر استفاده شده است.

طبق گزارش‌ها، خبرهای تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل از سیستم رنگی برای نشان‌دادن قابلیت اطمینان هر بخش از محتوا استفاده می‌کند تا ویرایشگران انسانی بتوانند قبل‌از انتشار نهایی، متن را راحت‌تر مورد بررسی قرار دهند.

Adweek می‌گوید: «گوگل درحال انجام مراحل اولیه‌ی بررسی ایده‌ها برای ارائه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی به ناشران است تا بتواند به روزنامه‌نگاران در انجام کارشان کمک کند.»

هنوز نمی‌دانیم گوگل از همکاری با ناشران برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید اخبار چه نتیجه‌ای خواهد گرفت و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود آیا طرح این شرکت طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش خواهد رفت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات