آزمایش چت بات هوش مصنوعی اپل شروع شد

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل روی لپ تاپ مک بوک پرو M1
اپل استفاده‌ی آزمایشی از چت‌بات هوش مصنوعی Ask را آغاز کرد.
تبلیغات

اپل به صورت داخلی در حال آزمایش ابزار جدید هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT به نام Ask است که به کارمندان این شرکت امکان می‌دهد پشتیبانی فنی سریع‌تری به مشتریان ارائه دهند.

به گزارش مک‌رومرز، اپل با راه‌اندازی برنامه‌ی آزمایشی امکان دسترسی به Ask را به برخی از مشاوران پشتیبانی AppleCare داده است. این ابزار به سؤالات فنی مشتریان پاسخ می‌دهد و سپس مشاوران، پاسخ‌های ارائه شده توسط Ask را در چت‌های آنلاین یا تلفنی به مشتریان منتقل می‌کنند.

Ask به‌کمک دیتابیس داخلی اپل به سؤالات مشتریان پاسخ خواهد داد و مشاوران می‌توانند پاسخ را مفید یا غیرمفید ارزیابی کنند. اپل اعلام کرده که قصد دارد در آینده و پس از جمع‌آوری بازخوردها این ابزار را در اختیار کارمندان بیشتری قرار دهد.

اپل به کارمندانش توصیه می‌کند قبل از استفاده از روش‌های جست‌وجوی سنتی از Ask استفاده کنند. به‌گفته‌ی این شرکت ابزار هوش مصنوعی جدید برای حل مسائل پیچیده یا ناآشنا کاربردی خواهد بود و پاسخ‌های واقعی، قابل ردیابی و مفیدی ارائه خواهد کرد.

به‌طور مثال Ask می‌تواند به سؤالی با این مضمون پاسخ دهد: «یکی از کاربران نمی‌تواند گوشی آیفون خود را به iOS 17.3 آپدیت کند، باید چه‌کاری انجام دهد؟»

انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۴ از هوش مصنوعی مولد به شکل گسترده‌ای استفاده کند. مارک گرمن، تحلیلگر نام‌آشنا، می‌گوید که iOS 18 قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی به گوشی آیفون اضافه خواهد کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر اعلام کرد که این شرکت در حال کار روی هوش مصنوعی مولد است و در سال جاری میلادی جزئیات آن را به‌اشتراک خواهد گذاشت. انتظار می‌رود iOS 18 در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن (خرداد و تیر) معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات