اتحاد بزرگان فناوری برای جلوگیری از دخالت هوش مصنوعی در انتخابات

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
هاله‌ای از دست، نماد دخالت هوش مصنوعی، در حال انداختن برگه‌ی رای به داخل صندوق سفید
متا، OpenAI و دیگر غول‌های فناوری برای مبارزه با دخالت هوش مصنوعی در انتخابات همکاری می‌کنند.
تبلیغات

به گزارش رویترز، گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری، توافق و همکاری خود را برای جلوگیری از دخالت محتوای فریبنده‌ی هوش مصنوعی در انتخابات سراسر جهان اعلام کردند.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد (AI) که قادر به تولید متن، تصویر و ویدئو در چند ثانیه است، نگرانی‌ها را در مورد استفاده از آن را برای تحت‌تأثیر قرار‌ دادن انتخابات مهم آمریکا افزایش می‌دهد. امسال همچنین در برخی کشورهای دیگر انتخابات برگزار می‌شود.

امضاکنندگان توافقنامه شامل شرکت‌هایی هستند که مدل‌های هوش مصنوعی مولد را به‌طور گسترده به کار می‌گیرند؛ از جمله OpenAI، مایکروسافت و ادوبی.

سایر امضاکنندگان شامل شبکه‌های اجتماعی هستند که با چالش مقابله با محتوای مضر در سایت‌های خود مواجهند؛ مانند اینستاگرام و فیسبوک و تیک‌تاک و ایکس.

توافق مورد بحث شامل تعهداتی به‌منظور همکاری در توسعه‌ی ابزارهایی برای شناسایی تصاویر، ویدیو و صداهای گمراه‌کننده‌ی تولید‌شده توسط هوش مصنوعی و ایجاد کمپین‌های اطلاع‌رسانی برای آموزش رأی‌دهندگان در‌مورد محتوای فریبنده است.

هوش مصنوعی مولد اکنون برای تأثیرگذاری بر سیاست و حتی متقاعد‌ کردن مردم به رأی‌ ندادن استفاده می‌شود. در ماه ژانویه (دی و بهمن)، یک فراخوان غیرقانونی با استفاده از صدای جعلی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بین رأی‌دهندگان نیوهمپشایر پخش شد و از آن‌ها خواست در طول انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این ایالت در خانه بمانند.

به گفته‌ی دانا رائو، از مدیران ارشد ادوبی، شرکت‌های فناوری بر جلوگیری از اثرات مضر عکس‌ها، ویدیوها و صداهای هوش مصنوعی نسبت به متن تمرکز خواهند کرد، زیرا مردم نسبت به متن شک‌و‌تردید بیشتری دارند. او گفت: «ارتباط عاطفی با صدا، ویدئو و تصاویر بیشتر شکل می‌گیرد؛ زیرا مغز انسان برای باور این نوع فا‌یل‌ها طراحی شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات