سیستم‌عامل iOS 18 «انبوهی از ویژگی‌های هوش مصنوعی» خواهد داشت

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
بر‌اساس شایعه‌ای جدید، سیستم‌عامل iOS 18 شامل «انبوهی از ویژگی‌های هوش مصنوعی» خواهد بود.
تبلیغات

بنا‌بر گزارش جدید مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، اپل در‌حال آموزش Siri و Spotlight (ابزار جست‌و‌جو داخلی آیفون) با مدل‌های زبانی بزرگ برای بهبود توانایی در پاسخ‌گویی دقیق به سؤالات پیچیده‌ در آیپد و گوشی آیفون است.

نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اسپات‌لایت ارتباط عمیق‌تری با ویژگی‌های «خاص» موجود در برنامه‌ها خواهد داشت تا در نهایت عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

بنا‌بر گزارش گرمن، اپل در‌حال کار روی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد به‌طور خودکار پلی لیستی در اپل موزیک و اسلایدهای ارائه را در برنامه‌ی Keynote تولید کنند.

سایر برنامه‌هایی که انتظار می‌رود در iOS 18 ادغام عمیق‌تری با هوش مصنوعی پیدا کنند شامل Health ،Messages ،Numbers ،Pages و Shortcuts می‌شوند و احتمالاً این لیست بزرگ‌تر خواهد شد.

تیم کوک، مدیر‌عامل اپل، در کنفرانس مالی اخیر گفت که این شرکت در حال کار روی هوش مصنوعی مولد است و جزئیات را «قبل از پایان سال» به اشتراک خواهد گذاشت. انتظار می‌رود اپل iOS 18 را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) معرفی کند و به‌روزرسانی باید در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ماه) منتشر شود.

ممکن است برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در انحصار آیفون ۱۶ باشند که طبق شایعات، «به‌طور قابل‌ توجهی» از موتور عصبی ارتقایافته بهره می‌برد.

گرمن اضافه می‌کند که اپل علاوه بر iOS 18 و iPadOS 18، در‌حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن برخی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به macOS 15 و ابزار Xcode است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات