هوش مصنوعی جدید مایکروسافت؛ ویدیوها را با صدا و زبان مادری خودتان دوبله کنید

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت
مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی جدیدی تولید خواهد کرد که ویدیو را با شبیه‌سازی صدای کاربر دوبله می‌کند.
تبلیغات

این روزها هزاران ابزار و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در حال ظهور هستند. یوتیوب مدتی پیش ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود به نام Aloud را منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد تا ویدیوهایی که در حال تماشای آن‌ها هستید، به زبان‌های دیگر دوبله کنید. اکنون مایکروسافت نیز با ثبت فناوری جدیدی برای دوبله‌ ازطریق هوش مصنوعی، به یوتیوب پیوسته است.

تفاوت فناوری مایکروسافت این است که غول فناوری مستقر در ردموند می‌خواهد محتوای رسانه‌ای را با صدای شما و احتمالاً به زبان مادری شما دوبله کند. در پتنت منتشرشده مایکروسافت، این شرکت ادعا کرده است که قصد دارد سیستمی ایجاد کند که در آن صداها از محتوای رسانه استخراج و مدلی مشابه صدای کاربر ایجاد شود.

بنابراین، هنگامی‌که فایل رسانه‌ای را برای پخش در دستگاه خود انتخاب می‌کنید، سیستم از این مدل برای ایجاد صداهای جدید مشابه صدای شما استفاده می‌کند که جایگزین صداهای اصلی در فایل رسانه‌ای خواهد شد.

مایکروسافت می‌گوید که کل این فرایند را می‌توان به زبان‌های دیگر انجام داد. شما این فرصت را خواهید داشت که صداها را با لحن‌های مختلف سفارشی‌سازی کنید و دوبله را به چندین زبان ازجمله چینی و فرانسوی و ژاپنی انجام دهید.

مایکروسافت می‌گوید: «برای ارائه‌ی چند نسخه‌ی صوتی از یک محتوای رسانه‌ای، صداپیشگان برای خواندن چندین نسخه از فیلم‌نامه استخدام می‌شوند. این فرایند دوبله‌ی سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر است؛ بنابراین، فقط می‌توان از آن برای برخی از محتواها با بودجه‌ی فراوان استفاده کرد و ارائه‌ی این فرایند سنتی برای اکثر محتواهای رسانه‌ای که امروزه به‌سرعت به‌روزرسانی می‌شوند، غیرممکن است.»

مشخص نیست که هوش مصنوعی جدید مایکروسافت در چه زمانی تجاری‌سازی می‌شود. این ایده فعلا در حد ثبت پتنت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات