برای خداحافظی با بارد آماده شوید؛ نام هوش مصنوعی گوگل به «جمنای» تغییر می‌کند

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی گوگل جمنای / Google Gemini در پشت کاربری با موبایل
گوگل در نظر دارد نام هوش مصنوعی بارد را به جمنای تغییر دهد. این ادعا هنوز رسماً تأیید نشده است.
تبلیغات

در اقدامی مورد انتظار، گوگل نام هوش مصنوعی خود را از بارد به جمنای تغییر می‌دهد. پیش‌تر گزارشاتی مبنی‌بر تغییر نام بارد منتشر شده بود و حالا به‌نظر می‌رسد گوگل مصمم است نام چت‌بات خود را عوض کند.

گوگل مدتی پیش اعلام کرد که نسخه‌ی ویژه‌ای از اسیستنت را با نام Assistant with Bard در دسترس قرار می‌دهد، اما نام‌گذاری این سرویس انتقادهای زیادی به دنبال داشت.

در واکنش به انتقادها، گوگل اواخر دی‌ماه نام سرویس را به بارد تغییر داد و گفت برخی از پردازش‌ها را برعهده‌ی گوگل اسیستنت می‌گذارد. این تغییر باعث شد سردرگمی کاربران درباره‌ی تفاوت‌های گوگل اسیستنت با سرویس Assistant with Bard از بین برود.

یکی از منابع آگاه با انتشار پستی در ایکس می‌گوید گوگل به طور کامل به تغییر نام بارد متعهد شده است. در اپلیکیشن تحت وب بارد، عبارت Bard is now Gemini نمایش داده می‌شود که مستقیماً به تغییر نام هوش مصنوعی گوگل اشاره دارد.

اطلاعیه‌ی تغییر نام هوش مصنوعی گوگل بارد به جمنای

افشاگر همچنین اشاره‌ای به اپلیکیشن‌های جمنای دارد که به نظر می‌رسد راهی برای گوگل باشد تا سرویس وب و موبایلی جمنای را تحت یک نام مشترک ارائه کند.

نام جمنای برای اولین‌بار در مراسم I/O 2023 نمایان شد. جمنای به جدیدترین مدل‌ زبانی بزرگ گوگل اشاره دارد که از جمنای نانو تا جمنای اولترا را شامل می‌شود.

بارد درحال حاضر از مدل زبانی بزرگ جمنای پرو قدرت می‌گیرد. درحالی که مدل به‌روزشده‌ی این چت‌بات از مدل پیشرفته‌تر جمنای اولترا قدرت خواهد گرفت.

ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی گوگل مدل پیکسل ۸ و گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا بسته به نوع پردازشی که انجام می‌دهند از مدل‌های زبانی بزرگ جمنای نانو یا پرو استفاده می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات