چینی‌ها از هوش مصنوعی برای برنده‌ شدن در لاتاری استفاده می‌کنند

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی لاتاری
ترکیب شانس و هوش مصنوعی به یکی از موضوعات جذاب برای چینی‌ها تبدیل شده است.
تبلیغات

با فراگیر شدن هوش مصنوعی، اکنون چینی‌ها از این فناوری برای افزایش شانس برنده‌ شدن در لاتاری استفاده می‌کنند. اگرچه این روند بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، هنوز شرایط لازم برای تبدیل‌ شدن به منبع درآمدزایی را ندارد.

سفر به تقاطع فناوری و شانس را گو شیانگنان از استان آنهویی چین مطرح کرد. آزمایش او شامل استفاده از اعداد با مدل هوش مصنوعی جمنای پرو گوگل بود که آن را با داده‌های دو سال اخیر Super Lotto آموزش داده است.

Super Lotto از بازیکنان می‌خواهد اعداد را از دو مجموعه‌‌توپ مجزا انتخاب کنند. با وجود تلاش‌های مدل هوش مصنوعی جمنای پرو، ماجراجویی گو شیانگنان باعث نشد افراد برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنند.

به‌نوشته‌ی South China Morning Post، جمعیت چینی‌های علاقه‌مند به بخت‌آزمایی به ۲۰۰ میلیون‌ نفر می‌رسد که در لاتاری سالانه حدود ۸۴٫۲ میلیارد دلار هزینه می‌کنند.

افزایش تعداد قرعه‌کشی‌ها به کمک هوش مصنوعی در سایر نواحی جهان نیز دیده می‌شود. از تایلند گرفته تا سنگاپور، بسیاری از مردم داستان‌هایی از برنده‌ شدن با استفاده از هوش مصنوعی را مطرح می‌کنند که باعث ایجاد حس کنجکاوری و امید به بُرد در لاتاری‌ها شده است.

با وجود هیجانات فراوان برای استفاده از هوش مصنوعی در لاتاری، باید توجه داشت قرعه‌کشی‌ها اساساً تصادفی هستند و هوش مصنوعی با همه‌ی مزیت‌ها و پیچیدگی‌هایش نمی‌تواند امتیاز مثبتی در این روند ایجاد کند.

کارشناسان و حتی چت‌بات‌های هوش مصنوعی به کاربران توصیه می‌کنند بخت‌آزمایی‌ها را موضوعی سرگرم‌کننده در نظر بگیرند، نه به‌عنوان استراتژی سرمایه‌گذاری. هوش مصنوعی جمنای پرو گوگل به گو شیانگنان توصیه کرد قرعه‌کشی‌ باید فرایندی تفریحی و صرفاً برای سرگرمی باقی بماند.

روند استفاده از فناوری‌های مدرن مثل هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف ازجمله لاتاری اگرچه در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسد، در واقعیت محدودیت‌های تکنولوژی‌ را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات