ثمره همکاری سامسونگ و گوگل؛ گلکسی S24 یک «گوشی هوش مصنوعی» است

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
هوش مصنوعی در خانواده گلکسی S24
سامسونگ طی همکاری چندساله‌ای با گوگل کلاد، قابلیت‌‌های هوش مصنوعی مدل جمنای پرو و نانو گوگل را به سری گلکسی S24 می‌آورد.
تبلیغات

سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ علاو‌ه‌بر رونمایی از سری جدید گوشی‌های گلکسی S24 از همکاری خود با گوگل کلاد خبر داد. به‌موجب این همکاری چندساله، سامسونگ به‌عنوان اولین شریک گوگل کلاد می‌تواند هوش مصنوعی Gemini Pro و مولد تصویر Imagen 2 را بر بستر پلتفرم Vertex AI و از طریق فضای ابری به کاربران گوشی‌های گلکسی S24 ارائه دهد.

مدل هوش مصنوعی جمنای در سه مدل پرو، اولترا و نانو وجود دارد که نسخه‌ی پرو هم‌اکنون در چت‌بات بارد در دسترس است. به‌گفته‌ی گوگل، «جمنای به روش کاملا جدیدی برای اهداف چندوجهی (Multimodality)، یعنی استدلال و جابه‌جایی روان و یکپارچه بین متن، تصویر، ویدیو، صدا و کد توسعه یافته است.»

خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا
تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا

کاربران گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا می‌توانند به‌لطف جمنای پرو، از قابلیت‌ خلاصه‌نویسی در اپلیکیشن‌های Notes، ضبط صدا و کیبورد سامسونگ استفاده کنند. همچنین، جمنای پرو بر بستر Vortex AI قابلیت‌های کلیدی گوگل کلاد ازجمله امنیت، حریم خصوصی و انطباق با داده‌ها را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد.

کاربران سری Galaxy S24 می‌توانند از فناوری پیشرفته‌ی تبدیل متن به تصویر Imogen 2 گوگل در بخش Generative Edit اپلیکیشن گالری بهره‌مند شوند. به‌گفته‌ی سامسونگ، Imogen 2 قابلیت‌های ویرایش تصویر را به‌صورت «ایمن و بی‌واسطه» دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت Circle ro Search گلکسی S24
عکاسی در شب با گلکسی S24 اولترا

سامسونگ همچنین مدل جمنای اولترا را مورد آزمایش قرار خواهد داد. جمنای اولترا پیشرفته‌ترین مدل گوگل است که برای انجام تسک‌های بسیار پیچیده طراحی شده و ظاهرا قرار است برای دیتاسنترها و پرداز‌ش‌های سازمانی عرضه شود.

علاوه‌براین، سری گلکسی S24 از مدل جمنای نانو به‌عنوان بخشی از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ بهره می‌برد. جمنای نانو نسخه‌ی سبک‌تری از هوش مصنوعی گوگل است که می‌تواند به‌صورت محلی و آفلاین روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا شود. گوگل از این مدل برای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیکسل ۸ پرو استفاده کرده است.

قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات