حتی خالق ChatGPT هم از پیشرفت سریع هوش مصنوعی می‌ترسد

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سم آلتمن / Sam Altman مدیرعامل OpenAI نیم رخ لبخند
بیل گیتس و سم آلتمن درمورد هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری انقلابی اما دلهره‌آور برای آینده‌ی انسان‌ها گفت‌و‌گو کردند.
تبلیغات

ما در عرض یک سال از مرز تایپ‌کردن در موتورهای جست‌وجو برای یافتن اطلاعات فراتر رفته‌ایم و به شگفتی‌های ChatGPT رسیده‌ایم. همه‌ی این پیشرفت‌ها هیجان‌انگیز هستند اما تا حالا به این فکر کرده‌اید که ما داریم در این مسیر بیش از حد سریع پیش می‌رویم؟

باید بدانید که این موضوع فقط ذهن شما را درگیر نکرده است؛ بلکه مدیرعامل شرکت OpenAI، خالق هوش مصنوعی ChatGPT نیز از این موضوع واهمه دارد.

سم آلتمن اخیراً در قسمت جدید پادکست Unconfuse Me به بیل گیتس پیوست تا در مورد همه‌ی زوایای هوش مصنوعی صحبت کند.

مدیرعامل OpenAI در طول گفت‌و‌گوی نیم‌ساعته افکار جالب خود را در مورد هوش مصنوعی آشکار کرد. بیل گیتس، مدیر‌عامل سابق مایکروسافت، یادداشتی را در وب‌سایت شخصی خود منتشر کرد که افکار سم آلتمن درباره‌ی آینده‌ی هوش مصنوعی را منعکس می‌کند.

آلتمن در این گفت‌و‌گو درمورد قابلیت پشتیبانی ویدیویی ChatGPT که انتظار می‌رود تا دو سال آینده ایجاد شود، صحبت کرد و به بررسی جایگاه انسان‌ها در دنیای هوش مصنوعی از دیدگاه خود پرداخت.

گیتس می‌گوید: «مسئله‌ی دلهره‌آور این است که برخلاف فناوری‌های گذشته، این فناوری می‌تواند با سرعت چشمگیری توسعه یابد.»

آلتمن در این رابطه می‌گوید: «بخش ترسناک ماجرا این نیست که ما باید خودمان را با این فناوری نوین وفق دهیم بلکه سرعت سازگار شدن و تغییر بازار کار است که انسان‌ها را می‌ترساند چون این انقلاب، سریع‌ترین انقلاب فناوری است.»

مدیرعامل شرکت OpenAI به این موضوع اشاره کرد که در تلاش برای فعالیت عملی و فیزیکی در صنعت رباتیک بوده‌اند و این امکان وجود دارد که ChatGPT وارد عرصه‌ی ماشین‌آلات نیز بشود و به عنوان یک معیار استاندارد در این زمینه شناخته شود.

سم آلتمن به این موضوع اشاره می‌کند که آن‌ها فعالیت در زمینه‌ی ربات‌ها را بسیار زود شروع کردند، بنابراین مجبور شدند که این پروژه را به دلیل اشتباهات مرتکب‌شده متوقف کنند اما هرگز دست از برنامه‌ریزی برای این پروژه نکشیدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات