با ۴۹ میلیون بازدید، ChatGPT محبوب‌ترین صفحه ویکی‌پدیا در سال ۲۰۲۳ شد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
چت جی پی رنگی در لپ تاپ - Chat GPT
فهرست ۲۵ مقاله‌ی پر بازدید ویکی‌پدیا منتشر شد و ChatGPT در صدر این فهرست قرار گرفته است.
تبلیغات

چت‌بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI که پس از معرفی، بسیار سروصدا به پا کرد، در ویکی‌پدیا هم بسیار محبوب است. ChatGPT با بیش از ۴۹ میلیون بازدید در نسخه‌ی انگلیسی این دانش‌نامه‌ی آنلاین در صدر پربازدیدترین صفحات ویکی‌پدیا در سال جاری قرار گرفت.

بنیاد ویکی‌مدیا گزارشی از پربازدیدترین مقاله‌های ویکی‌پدیا را منتشر کرد و در آن ۲۵ مقاله‌ی برتر ویکی‌پدیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شدند. این فهرست در حال حاضر شامل داده‌ها تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) است، اما این سازمان اعلام کرده است که در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن) نسخه‌ی به‌روز شده‌ی این گزارش را با داده‌های کامل سال ۲۰۲۳، منتشر خواهد کرد.

ظاهر نسخه‌ی انگلیسی ویکی‌پدیا اوایل امسال باز طراحی شد و در مجموع این سایت بیش از ۸۴ میلیارد بازدید دریافت کرد.

ChatGPT که به تازگی تولد یک سالگی خود را جشن گرفته، بیش از ۷۸ میلیون بازدید صفحه در همه‌ی زبان‌های ویکی‌پدیا داشته است. ویکی‌مدیا می‌گوید میزان بازدید از نسخه‌ی انگلیسی صفحه‌ی ChatGPT در نیمه‌ی اول سال به‌طور متوسط روزانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار بار بوده است.

پس از ChatGPT، عنوان «مرگ در سال ۲۰۲۳» دومین عنوان پربازدید ویکی‌پدیا بوده که بیش از ۴۲ میلیون بازدید داشته است. در ادامه‌ی این فهرست «متیو پری» بازیگر مشهور آمریکایی-کانادایی است که در ۲۸ اکتبر امسال (۶ آبان) از دنیا رفت.

ChatGPT همچنین از چهره‌های مشهوری مانند ایلان ماسک، لیونل مسی و تیلور سوئیفت پیشی گرفته است.

میلیون‌ها کاربر برای مطالعه درباره‌ی کریکت به این دانش‌نامه‌ی آنلاین مراجعه کرده‌اند. دیگر صفحات ویکی‌پدیا مانند جام جهانی کریکت ۲۰۲۳، لیگ برتر هند و جام جهانی کریکت جزو فهرست ۲۵ عنوان پربازدید این دانشنامه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات