خالق شرک: هوش مصنوعی شغل‌های صنعت انیمیشن‌سازی را از بین می‌برد

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
انیمیشن شرک
جفری کاتزنبرگ هم به‌ جمع کسانی پیوست که اعتقاد دارد هوش مصنوعی جای بسیاری از مشاغل را خواهد گرفت.
تبلیغات

صنعت انیمیشن‌سازی با ظهور هوش مصنوعی پیشرفته، مشکلات مهمی سر راه خود می‌بیند. جفری کاتزنبرگ، تهیه‌کننده و مجری کهنه‌کار باور دارد این فناوری، تولید فیلم‌های انیمیشن را تا ۹۰ درصد ارزان‌تر می‌کند و البته شغل ۹۰ درصد از انیماتورهای انسانی را به‌خطر می‌اندازد.

کاتزنبرگ روز پنج‌شنبه در انجمن اقتصاد بلومبرگ گفت:

من صنعتی را نمی‌شناسم که تا این‌ حد رسانه، سرگرمی و خلاقیت را تحت‌تأثیر قرار دهد. برای ساخت فیلم انیمیشن در سطح جهانی به ۵۰۰ هنرمند و انیماتور و چند سال زمان نیاز دارید درحالی‌که فکر می‌کنم تا سه سال آینده برای ساخت چنین فیلمی فقط ۱۰ درصد این منابع مورد نیاز خواهد بود.
- جفری کاتزنبرگ

شاید با کاتزنبرگ آشنا نباشید اما برخی از پروژه‌های بزرگی را که مدیریت کرده است، می‌شناسید. او در دهه‌ی ۱۹۹۰ پس‌ از مدتی فعالیت به‌عنوان رئیس استودیوی والت‌دیزنی، استودیوی خود موسوم‌ به Dreamworks Animation را تأسیس کرد و در آنجا فیلم‌های معروفی مثل شرک و Chicken Run را ساخت.

از نظر کاتزنبرگ، صنعت انیمیشن در دهه‌ی گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و قرار است با هوش مصنوعی، انقلابی‌تر شود.

شکی نیست هوش مصنوعی از مدتی قبل تأثیر زیادی روی صنایع مختلف داشته و برخی ناشران بزرگ مثل Red Ventures و Axel Springer نویسندگان خود را اخراج و هوش مصنوعی را جایگزین آن‌ها کردند. برخی غول‌های فناوری مثل IBM نیز تصمیم دارند از هوش مصنوعی به‌جای هزاران شغل انسانی بهره ببرند.

کاتزنبرگ Quibi را نیز تأسیس کرد؛‌ سرویس استریمی که فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را دراختیار کاربران قرار می‌داد اما به‌دلایلی شکست خورد و دو میلیارد دلار سرمایه را به‌ باد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات