خالق ChatGPT از کاربرانش دربرابر شکایت کپی‌رایت محافظت می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
openai
شرکت OpenAI که به ساخت ChatGPT شهرت دارد، غرامت شکایت‌های مربوط به حق کپی‌رایت را خودش به‌جای مشتریان تجاری پرداخت می‌کند.
تبلیغات

استارتاپ OpenAI اعلام کرد درصورت مواجه‌شدن با ادعاهای مربوط به نقض کپی‌رایت برنامه و خدماتش، وارد عمل خواهد شد و از مشتریان تجاری خود دفاع خواهد کرد.

OpenAI می‌گوید در صورت جریمه‌شدن کاربرانش به‌دلیل نقض کپی‌رایت، هزینه‌های قانونی را پرداخت خواهد کرد. این مورد به‌خصوص برای مشتریانی در نظر گرفته شده است که از ویژگی‌های عمومی پلتفرم توسعه‌دهندگان OpenAI و ChatGPT تجاری استفاده می‌کنند.

افراد و شرکت‌هایی که از چت‌بات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند گاهی با شکایت‌های مربوط به نقض قوانین حق‌نشر مواجه می‌شوند و اقدام OpenAI می‌تواند تا حدودی خیال این افراد را راحت کند.

ظاهراً برنامه‌ی حمایتی OpenAI دربرابر ادعاهای کپی‌رایت علیه مشتریانش، شامل همه‌ی محصولات این شرکت ازجمله نسخه‌ی رایگان و پلاس ChatGPT نمی‌شود. علاوه‌بر این نمی‌دانیم استارتاپ مذکور غرامت‌ داده‌های آموزشی را ارائه می‌دهد یا خیر؛ هزینه‌هایی که برای ادعاهای مطرح‌شده درمورد داده‌های آموزشی مورد استفاده برای مدل‌های هوش مصنوعی داخلی OpenAI در نظر گرفته می‌شوند.

OpenAI با انتشار پست وبلاگی گفت:

OpenAI به حفاظت از مشتریانش دربرابر ادعاهای کپی‌رایت در سیستم‌های داخلی خود متعهد است.
- OpenAI

مدل‌های هوش مصنوعی مولد مثل GPT-4 و DALL-E 3 از مثال‌های موجود برای نوشتن مقالات و کد، خلق آثار هنری، آهنگسازی و حتی نوشتن شعر استفاده می‌کنند. آن‌ها براساس میلیون‌ها یا میلیاردها کتاب الکترونیکی، آثار هنری، ایمیل‌ها، آهنگ‌ها، کلیپ‌های صوتی، صداهای ضبط‌شده و موارد دیگر آموزش دیده‌اند و بیشتر این منابع را از سایت‌های عمومی جمع‌آوری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات