چت‌بات ChatGPT هر هفته ۱۰۰ میلیون نفر کاربر دارد

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چت جی پی تی ChatGPT روی آیفون با لوگو OpenAI
به‌گفته‌ی مدیرعامل OpenAI، در‌حال‌حاضر ۱۰۰ میلیون نفر به‌صورت هفتگی از ChatGPT استفاده می‌کنند.
تبلیغات

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت گفت که چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی هر هفته از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر میزبانی می‌کند.

OpenAI اوایل سال ۱۴۰۲، API هوش‌های مصنوعی ChatGPT و Whisper را در‌اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد و طبق جدیدترین آمار، هم‌اکنون بیش‌ از دو‌میلیون نفر توسعه‌دهنده مشغول استفاده از API‌ها هستند.

بر‌اساس ادعای آلتمن، بیش‌ از ۹۲ درصد از شرکت‌های حاضر در فهرست فورچون ۵۰۰، هم‌اکنون توسعه‌دهنده‌ی OpenAI محسوب می‌شوند.

OpenAI افزون‌بر ارائه‌ی آمار هیجان‌انگیز ChatGPT، قابلیت‌های جدیدی برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی معرفی کرد. یکی از خبرهایی که در این مراسم اعلام شد، رونمایی پلتفرم جدیدی است که ساخت نسخه‌های سفارشی از ChatGPT را امکان‌پذیر می‌کند.

OpenAI مدل زبانی بزرگی به نام GPT-4 Turbo نیز معرفی کرده است که از تمامی رویدادهای ثبت‌شده در اینترنت تا آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) اطلاع دارد. این مدل زبانی می‌تواند چیزی معادل ۳۰۰ صفحه‌ متن را در باکس ورودی متنی قرار دهد.

ChatGPT به‌محض انتشار عمومی با استقبال بسیار زیادی مواجه شد؛ تا جایی که سریع‌ترین رشد تاریخ اپلیکیشن‌های اینترنتی را ثبت کرد. این سرویس صرفاً در دو ماه به ۱۰۰ میلیون نفر کاربر دست پیدا کرد تا حتی خوش‌بین‌ترین تحلیلگران نیز حیرت‌زده شوند.

دستیابی به ۱۰۰ میلیون نفر کاربر برای فیسبوک چهارو‌نیم سال و برای ایکس (توییتر سابق) بیش‌ از پنج سال و برای اینستاگرام کمی بیش‌ا ز دو سال طول کشید. دراین‌بین، شبکه‌ی اجتماعی تردز توانست رکورد ChatGPT را بشکند و زودتر از این چت‌بات به ۱۰۰ میلیون نفر کاربر دست پیدا کند. درحال‌حاضر، تعداد کاربران تردز به‌شدت افت کرده است؛ اما همچنان افراد زیادی به ChatGPT علاقه نشان می‌دهند.

از هر زاویه‌ای به آمار نگاه کنید، ChatGPT همچنان یکی از سرویس‌های آنلاین محبوب دنیا است. این دستاورد بزرگ در حالی ثبت می‌شود که هنوز یک سال کامل از انتشار ChatGPT نگذشته است.

مایکروسافت، یکی از شرکای تجاری اصلی OpenAI، فناوری‌های استفاده‌شده در ChatGPT را وارد بسیاری از سرویس‌هایش ازجمله موتور جست‌و‌جوی بینگ کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات