تماشا کنید: وقتی هوش مصنوعی اپیزودهای بی‌پایانی از سریال موردعلاقه‌تان تولید می‌کند

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی فیلم ساز
شاید بتوانید در آینده با هوش مصنوعی، تعداد نامحدودی اپیزود از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی موردنظرتان تماشا کنید.
تبلیغات

ابزار جدیدی به نام AI Showrunner معرفی شده که به کاربران اجازه می‌دهد قسمت‌های اصلی بی‌پایانی از برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌ی خود بسازند.

سازنده‌ی AI Showrunner، شرکت Fable است. البته انتشار عمومی چنین برنامه‌ای بسیار خطرناک است و این شرکت برای نشان دادن کارکرد برنامه‌ی خود، محتوایی را براساس South Park به‌نمایش گذاشت.

Fable قسمت طولانی ۲۲ دقیقه‌ای از South Park تولیدشده با هوش مصنوعی به‌نام Westland Chronicles را منتشر کرد که اینکار به‌دنبال اعتصاب بازیگران و نویسندگان انجام شد؛ اعتراضی که تا حدودی به‌دلیل تهدیدات هوش مصنوعی روی صنعت سینما ایجاد شده است.

AI Showrunner درواقع بخشی از پروژه‌ی گسترده‌تر با عنوان شبیه‌سازی است که به کاربر اجازه می‌دهد علاوه‌بر ساختن قسمت‌های اصلی برنامه‌ی تلویزیونی موردنظرش، حتی در این برنامه‌ها حضور داشته باشد.

سریال تولید شده با هوش مصنوعی

نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند با دریافت فرمانی یک یا دو جمله‌ای، قسمت کاملی از سریال موردنظر کاربر ایجاد کرده و شخصیتی را براساس ظاهر و صدای او بسازد. ادوارد ساعتچی، مدیرعامل Fable می‌گوید AI Showrunner می‌تواند دیالوگ‌نویسی، انیمیشن‌سازی، صداسازی و تدوین انجام دهد.

آیا AI Showrunner ایده‌ی خوبی است؟

تِک‌کرانچ می‌گوید نشان دادن قسمتی از برنامه‌ی تلویزیونی جعلی تولیدشده با هوش مصنوعی در زمانی‌ که نویسندگان اعتصاب کرده‌اند، ایده‌ی بدی است. به‌هرحال ساعتچی فکر می‌کند نمایش هوش مصنوعی Showrunner زمان‌بندی کاملی دارد.

مدیرعامل Fable می‌گوید: «ما درست در میان بزرگ‌ترین اعتصاب ۶۰ سال اخیر هستیم و با انتشار تحقیقات امیدواریم انجمن‌ها در هالیوود درباره‌ی راهکارهای محافظتی، مذاکره کنند تا تولیدکنندگان نتوانند بدون اجازه‌ی صریح هنرمندان از ابزارهای هوش مصنوعی بهره ببرند.»

به‌نوشته‌ی پتاپیکسل، سازندگان South Park خودشان نیز هوش مصنوعی را آزمایش کرده‌اند و در سال جاری اپیزودی به‌نام Deep Learning را منتشر کردند که بخشی از آن را ChatGPT نوشته بود و صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی در آن وجود دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات