کارگردان فیلم‌ ترمیناتور نگران آخرالزمان هوش مصنوعی است

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
جیمز کامرون
جیمز کامرون، کارگردان فیلم ترمیناتور در مورد شرایط جهان با روی کار آمدن هوش مصنوعی می‌گوید: «من سال ۱۹۸۴ به‌شما هشدار دادم و گوش نکردید.»
تبلیغات

ترس از نقش فزآینده‌ی مدل‌های زبانی بزرگ و سایر ابزارهای مولد هوش مصنوعی در رسانه‌ها، به قلب مبارزات و اعتصابات بازیگران و نویسندگان هالیوود تبدیل شده زیرا انجمن نویسندگان (WGA) و انجمن بازیگران سینما، تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) هردو در رویارویی با صنعتی که به جدیدترین فناوری‌ها علاقه دارد، به‌دنبال دفاع از حقوق هنرمندان انسانی هستند. اکنون جیمز کامرون، کارگردان مشهور سری فیلم‌های ترمیناتور نیز نگرانی خود را دراین مورد ابراز کرده است.

کامرون در پاسخ به CTV News گفت: «من شخصاً فکر نمی کنم ذهن بی‌جسم فقط با بازگو کردن آنچه دیگران گفته‌اند، بتواند مخاطبان را تحریک کند و برای نوشتن چنین داستان‌هایی باید انسان بود. من کسی را نمی‌شناسم که به نوشتن فیلم‌نامه با هوش مصنوعی حتی فکر کند. اجازه دهید ۲۰ سال صبر کنیم و اگر هوش مصنوعی اسکار بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد، آن‌گاه فناوری مذکور را جدی بگیریم.»

کامرون چندان با نگرانی‌های کنونی درمورد استفاده از هوش مصنوعی در هالیوود هماهنگ نیست. ازطرفی SAG-AFTRA می‌گوید AMPTP در ازای اسکن و آرشیو دائمی شبیه‌سازی برای تولید بازیگران پس‌زمینه‌ی ماشینی، به‌اعضای خود دستمزد می‌دهد. کارگردان مطرح هالیوود در ادامه اشاره کرد که نگرانی‌های بسیار گسترده‌تری مثل درگیری ماشینی آخرالزمانی وجود دارد.

کامرون می‌گوید: «من فکر می‌کنم ما وارد مسابقه‌ی تسلیحات هسته‌ای با هوش مصنوعی خواهیم شد و اگر آن را نسازیم، قطعاً دیگران می‌سازند و بدین‌ترتیب وضعیت تشدید خواهد شد. شما می‌توانید هوش مصنوعی را در صحنه‌ی جنگ تصویر کنید و در آن شرایط انسان‌ها نمی‌توانند با سرعت رایانه‌ها رقابت و از رخ دادن حادثه‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.»

همان‌طور که گیزمودو اشاره می‌کند، درحال حاضر درمرحله‌ای نیستیم که کامرون اشاره می‌کند، اما مواردی مثل استفاده از هوش مصنوعی در ارتش‌ها از همین حالا شروع شده است. وزارت دفاع ایالات‌متحده درحال بررسی اقداماتی برای ایجاد داده‌های نظامی است تا از آن به‌عنوان بخشی از آنچه به‌عنوان رقابت تسلیحاتی دیجیتالی نامیده می‌شود، استفاده کند.

کامرون می‌گوید: «من سال ۱۹۸۴ به شما هشدار دادم و گوش نکردید. به هرحال امیدوارم از بازیگران، نویسندگان، کارگردانان و سایر افراد خلاق دربرابر جایگزین‌های مولد هوش مصنوعی محافظت کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات