پروژه شکست‌خورده اپل؛ ویدیو دیده‌نشده از ایرپاور لو رفت [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایرپاور اپل / Apple AirPower
ویدیویی از پروژه‌ی شکست‌خورده‌ی شارژر بی‌سیم AirPower اپل درحال شارژ‌ اپل واچ فاش شد.
تبلیغات

شارژر بی‌سیم AirPower اپل هرگز روانه‌ی بازار نشد و یکی از پروژه‌های شکست‌خورده‌ی این شرکت لقب گرفت. اکنون برای اولین‌بار، شاهد ویدیویی از محصول یادشده درحال شارژ اپل واچ هستیم.

‌‌ایرپاور پد شارژ بی‌سیم اپل بود که در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور و مهر ۱۳۹۶) به‌همراه آیفون X معرفی شد. این محصول می‌توانست به‌صورت همزمان گوشی آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. طراحی ‌AirPower طوری بود که کاربران می‌توانستند آیفون، ایرپاد و اپل واچ خود را در هر جای آن قرار دهند تا به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند. اپل برای ارائه‌ی ویژگی مذکور مجبور شد تعدادی سیم‌پیچ اضافه زیر بدنه‌ی ‌AirPower اضافه کند.

زمانی‌ که دستگاهی روی AirPower اپل قرار می‌گرفت، انیمیشنی خاص روی صفحه‌ی آن نمایش داده می‌شد. همچنین، زمانی‌ که آیفون روی شارژر قرار می‌گرفت، میزان شارژ تمام دستگاه‌ها نیز قابل مشاهده بود. ‌

پروژه‌ی AirPower که قرار بود سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شود، شکست خورد و پس‌ از مشکلات فراوان در روند توسعه‌، سرانجام در مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸) اپل آن را به‌طور کامل کنار گذاشت.

تصاویر نمونه‌ی اولیه‌ی ‌AirPower اولین‌بار در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طراحی سیم‌پیچ‌ها و اجزای داخلی دستگاه را نشان می‌داد. اولین ویدیو این محصول در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) فاش شد و از آن زمان تاکنون نمونه‌های اولیه‌ی دیگری از ‌AirPower دیده شده‌اند که البته اکثر آن‌ها دیگر کار نمی‌کنند.

کاربری با نام Apple Demo ویدیویی از نمونه‌ی اولیه‌ی ‌AirPower را درحال شارژ اپل واچ به‌اشتراک گذاشته است. این دستگاه ۱۶ سیم‌پیچ دارد و می‌تواند نمونه‌ی اولیه‌ی اپل واچ سری ۴ را شارژ کند، اما ظاهراً هنگام شارژ بسیار داغ می‌شود.

اواخر سال گذشته نمونه‌ی اولیه‌ی دیگری از ‌AirPower به‌دلیل مشکلات گرمایشی شدید به سوختن یا ذوب دستگاه‌های درحال شارژ منجر شد. همین مشکل، دلیل اصلی توقف کار روی پروژه‌ی مذکور بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات