این گجت قرار بود متفاوت‌ترین پاوربانک دنیا باشد!

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شارژر ناتینگ پاور (۱) در دست
برند نوپای ناتینگ روی پاوربانک هیجان‌انگیز و همه‌فن‌حریفی کار می‌کرد که هرگز وارد خط‌تولید نشد.
تبلیغات

رونمایی ایرپاور اپل را به‌خاطر می‌آورید؟‌ آن محصول شارژر بی‌سیمی بود که می‌توانست سه دستگاه را هم‌زمان شارژ کند؛ اما در‌نهایت کوپرتینویی‌ها بعد از چند سال به‌تأخیر‌انداختن تولیدش، تصمیم گرفتند کلاً پروژه را لغو کنند. حال مصاحبه‌ای از کارل پی، مدیرعامل ناتینگ، از وجود محصولی مشابه از این شرکت با همان سرنوشت تلخ خبر می‌دهد.

ناتینگ پاور ۱ شارژری منحصر‌به‌فرد بود که توان شارژش به ۶۵ وات می‌رسید و می‌توانست با یک پورت USB-A و یک پورت USB-C و یک پد شارژ بی‌سیم که روی بدنه قرار داشت، هم‌زمان سه دستگاه را به‌صورت بی‌سیم و سیمی شارژ کند.

شارژر ناتینگ پاور (۱) روی میز در کنار ناتینگ فون

یکی از ویژگی‌های جالب‌ این شارژر، استفاده از باتری داخلی بود که به آن اجازه می‌داد در‌صورت لزوم، در نقش پاور‌بانک ظاهر شود. طراحی تمیز و شفاف بدنه‌ یادآور هدفون‌ ناتینگ ایر است.

روی کاغذ، ناتینگ پاور ۱ چاقوی سوئیسی شارژر‌های بازار بود. ممکن بود قیمت پاوربانک ناتینگ همچون قیمت گوشی ناتینگ کمتر از اکثر رقبا باشد تا مردم به خرید این محصول ترغیب شوند.

با‌این‌همه، ناتینگ حین فرایند تولید پاور ۱ به مشکلاتی اساسی برخورد. به‌گفته‌ی کارل پی، بدنه‌ی پلاستیکی این محصول اساساً آن‌طور‌که باید، محکم نبود و به‌دلیل سنگینی آن با وجود باتری داخلی، به‌آسانی می‌شکست. هنگام شارژ ه‌مزمان چند دستگاه نیز دمای این شارژر بسیار افزایش می‌یافت.

شارژر ناتینگ پاور (۱) روی میز در کنار ناتینگ فون

قیمت‌گذاری پاور ۱ نیز مشکلی دیگر بود؛ چراکه تنظیم هزینه‌های تولید برای ارائه‌ی این محصول به کاربران با قیمتی معقول دور از دسترس به‌نظر می‌رسید. ایرادها و مشکلات آن‌قدر ریشه‌دار بودند که ناتینگ تصمیم گرفت عطای پاور ۱ را به لقایش ببخشد و پروژه را به‌کلی لغو کند. طبق گفته‌ی پی، هر وقت که متوجه شدید راه اشتباهی به‌سمت مقصد در پیش گرفته‌اید، بهترین راه دور‌زدن است.

ناتینگ در‌نهایت به دو شارژر با جاه‌طلبی‌های بسیار کمتر راضی شد. ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ (۹ آبان ۱۴۰۲) شارژر Nothing Phone 1 Power 45W با توان ۴۵ واتی و قابلیت شارژ فقط یک دستگاه و طراحی ساده به بازار عرضه می‌شود. پیش‌تر نیز، شارژر ۶۵ واتی GaN از برند زیرمجموعه‌ی ناتینگ، یعنی CMF، با قابلیت شارژ هم‌زمان سه دستگاه به بازار عرضه شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات