اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro با قابلیت پخش ۳۶۰ درجه رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
در رویداد امروز شیائومی، اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro با قابلیت پخش ۳۶۰ درجه و ووفر ۴۰ واتی به‌همراه سری گوشی‌های ۱۳ شیائومی رونمایی شد.
تبلیغات

شیائومی سرانجام امروز ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آذر ۱۴۰۱) رویداد معوقه‌ی خود را برگزار کرد و در آن علاوه‌بر معرفی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، محصولات دیگری از‌جمله اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro را نیز رونمایی کرد که قرار است با دیگر اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار رقابت کند. به‌گزارش زومیت، شیائومی اسپیکر هوشمند Sound Pro را در فرم استوانه‌ای طراحی کرده است. قسمت بالایی اسپیکر Sound Pro شفاف است که نورپردازی آن با ریتم موسیقی تغییر می‌کند و جلوه‌ای زیبا به اسپیکر می‌دهد.

درواقع، در محل تلاقی با توری اسپیکر با قسمت شفاف بالایی اسپیکر، لامپ‌های ال‌ای‌دی تعبیه شده‌اند که افکت نوری کهکشانی تولید می‌کنند و قسمت فوقانی بدنه‌ی دستگاه را در‌بر می‌گیرند. این نور ریتم موسیقی را دنبال می‌کند تا فضای جذابی ایجاد کند. به‌گفته‌ی شیائومی، اسپیکر هوشمند Sound Pro درک هوشمندی از بدن انسان دارد و با ترکیبی از فناوری کامپیوتری سمعی‌بصری، حس رهبری و افکت‌های نوری هوشمند را ایجاد می‌کند.

اسپیکر هوشمند شیائومی در رنگ مشکی و با پشتیبانی از پروتکل‌های انتقال صدا SBC و AAC و امپیدانس ۸ اهم، و پورت ۳/۵ میلی‌متری AUX عرضه خواهد شد. شیائومی ادعا می‌کند که صدای خروجی اسپیکر Sound Pro در حد اسپیکرهای پرچم‌دار سایر شرکت‌ها است. درحال‌حاضر، این دستگاه در بازار چین دردسترس خریداران قرار گرفته است.

اسپیکر شیائومی Sound Pro پیکربندی آکوستیک ۷ واحدی مدوّر را به‌رخ می‌کشد که درمقایسه‌با مدل‌های قبلی ارتقا یافته است. این اسپیکر شامل یک بلندگوی سه‌واحدی Full-range برای صدایی رسا و شفاف و یک بلندگوی سه‌واحدی Passive Radiator و ساب‌ووفر سفارشی برای تجربه‌ی بی‌نظیر فرکانس‌های پایین می‌شود.

علاوه‌براین، اسپیکر هوشمند شیائومی به یک ووفر (Woofer) بزرگ ۴۰ واتی با حجم صدای وسیع مجهز شده است و می‌تواند فشار صوتی تکان‌دهنده‌ی ۹۱ دسی‌بل را ارائه دهد. این ووفر ۴۰ واتی با قطر ۱۰ سانتی‌متری و امپلیتود یا دامنه‌ی بزرگ ۱۶ میلی‌متری باس قدرتمندی ارائه می‌دهد.

درواقع، بلندگوی بزرگ حجم صدای بلندی دارد و واحد فرکانس پایین Four King Kongs عمق فرکانس ۴۵ هرتزی را غوطه‌ور می‌کند و اجرای ضربه‌های باس تکان‌دهنده و طبیعی و پرانرژی می‌شود. علاوه‌براین، پارچه‌ی نفوذپذیر صدا با تخلخل درخورتوجه باعث می‌شود که صدای بلند با جزئیات غنی حفظ شود.

گذشته از کیفیت صدای بسیار عالی، اسپیکر Sound Pro میدان صوتی ۳۶۰ درجه را پوشش می‌دهد که باعث می‌شود تمام افراد محیط با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌‌‌به فاصله‌‌شان از اسپیکر صدای یکنواختی بشنوند. به‌بیان بهتر، صدای خروجی اسپیکر به‌صورت شناور و بدون ذره‌ای نویز و کاهش کیفیت در محیط اطراف پخش می‌شود.

مهندسان صدا اسپیکر هوشمند شیائومی را با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای HARMAN AudioEFX به‌طور‌تخصصی تنظیم و کوک‌ کرده‌اند تا صدای خروجی رسا و متعادل و گوش‌نواز باشد. علاوه‌براین، جبران صدای برابر در حجم‌های مختلف در اسپیکر به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود صدا به‌تدریج بهینه شود.

قابلیت تقسیم فرکانس اسپیکر نیز فضای پویا را افزایش می‌دهد تا تفکیک صدا و بهبود آن بهتر انجام شود. تطبیق صدا نیز دیگر ویژگی است که خروجی فرکانس پایین را کاهش می‌دهد تا صدای طبیعی بهتری از خواننده شنیده شود. همچنین، بهینه‌سازی گذرا (Transient Optimization) صدا را شفاف و روشن می‌کند.

اسپیکر شیائومی Sound Pro امکان می‌دهد که چند اسپیکر را هم‌زمان با یکدیگر هماهنگ کرد تا در یک محیط فعال باشند. برای مثال، می‌توان دو اسپیکر را در حالت استریو به تلویزیون هوشمند متصل کرد یا ۸ اسپیکر را در محیط خانه به سیستم صوتی خانگی تبدیل کرد. حتی می‌توان به‌صورت لحظه‌ای و آزادانه ازطریق اپلیکیشن اسپیکر یکی از آن‌ها را از مجموعه جدا و به لپ‌تاپ یا تبلت یا گوشی یا دستگاه‌های دلخواه دیگر وصل کرد.

افزون‌براین، شیائومی در طراحی این اسپیکر نسخه‌ی دوم فناوری خلاقانه‌ی خود موسوم به Computing Audio را به‌کار گرفته است. این فناوری کیفیت صدا را از ورودی تا خروجی به‌صورت دقیق تنظیم می‌کند و تجربه‌ی گوش‌دادن در حالت زنده را تداعی می‌کند.

همچنین، الگوریتم Nightingale ارتقا داده شده است تا از تنظیم مستقل افکت‌های صوتی پشتیبانی کند و به کاربر امکان دهد سبک دلخواهش را از درون اپلیکیشن Xiaomi Speaker انتخاب کند. ناگفته نماند اسپیکر هوشمند شیائومی گواهی Excellent Hi-Fi Audio را نیز دریافت کرده است.

سایر امکانات اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro شامل بلوتوث 5.1، AirPlay 2، فرمان صوتی و NFC می‌شود. برای مثال، می‌توان با استفاده از قابلیت Xiaomi Miubo در MIUI آهنگ‌ها را به اسپیکر ساند پرو شیائومی ارسال کرد و حتی با نزدیک‌کردن NFC گوشی به اسپیکر Miubo را راه‌اندازی کرد تا موسیقی بین گوشی و اسپیکر جابه‌جا شود.

همچنین، دستیار صوتی می‌تواند برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند کارآمد باشد؛ البته این قابلیت‌ها به نسخه‌ی معرفی‌شده‌ی چین مربوط است و احتمال دارد برخی از ویژگی‌ها در نسخه‌ی گلوبال اسپیکر هوشمند شیائومی ارائه نشود.

در‌حال‌حاضر، علاقه‌مندان می‌توانند اسپیکر هوشمند شیائومی را در بازار چین و با قیمت پایه ۹۹۹ یوان چین (۱۴۴ دلار آمریکا) بخرند؛ البته اکنون این محصول با تخفیف ۱۰ درصدی همراه است. دیگر نکته‌ی مهم درباره‌ی اسپیکر هوشمند شیائومی این است که هنوز مشخص نیست شیائومی قصد دارد آن را در بازارهای خارج از چین عرضه‌ کند یا خیر.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اسپیکر هوشمند شیائومی ساند پرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات