Air.O ماوس سبک و بسیار نازکی که در طراحی آن از اوریگامی الهام گرفته شده است

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ماوسی که با الهام از فن اوریگامی ساخته شده است، فقط ۴۰ گرم وزن دارد ابعاد آن با درنظر گرفتن برآمدگی‌ها معادل ۴٫۵ میلی‌متر است.
تبلیغات

بسیاری از کاربران حرفه‌ای رایانه تمایل دارند کارهای خود را در حوزه‌های مختلف فناوری با حداقل لوازم ممکن انجام دهند. درمورد ماوس کامپیوتر، مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد که وزن کم و قابلیت حمل بالایی دارند. بااین‌حال، Air.O در کیک‌استارترز احتمالاً بهترین راهکار ممکن تا به‌امروز است زیرا وزن بسیار کمی دارد و فوق‌العاده نازک است. این محصول از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و ارگونومی ظاهری بسیار جالب و کاربردی دارد. علاوه‌براین، با استفاده از روش ارویگامی می‌توان این ماوس را تا کرد.

همان‌طور که اشاره شد Air.O فعالیت خود را به‌عنوان یک پروژه در کیک‌استارترز آغاز کرده است و بنابراین تا زمانی‌که محصول نهایی در دنیای واقعی مورد بررسی قرار نگیرد، نمی‌توان با اطمینان کامل درمورد ادعاهای سازندگان آن صحبت کرد. البته امیدواریم این پروژه به تعهدات خود عمل کند؛ هرچند که در فاصله‌ی زمانی تأمین مالی پروژه و ارسال محصول نهایی برای خریداران، امکان دارد اتفاقات مختلفی رخ دهد.

ماوس اوریگامی Air.O

ابتدا به نکات مثبتAir.O می‌پردازیم. این محصول ۴٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد که تقریباً نصف ضخامت گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی است. به‌هرحال واحد حسگر آن تاحدودی بیرون‌زدگی دارد و توده‌ای با زاویه‌ی ۱۰ میلی‌متر را نشان می‌دهد. این ماوس فقط ۴۰ گرم وزن دارد و بسیار سبک است که می‌تواند از این‌نظر با ماوس‌های گیمینگ رقابت کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت Air.O می‌توان به استحکام آن اشاره کرد. این محصول از بلوتوث ۵٫۲ و اتصال بدون‌نیاز به درایور پشتیبانی می‌کند. براساس ادعای سازندگان، عمرباتری این دستگاه سه ماه است. ماوس مذکور قابلیت چرخ اسکرول را در ناحیه‌ی بین دو دکمه‌ آن و با روش لمسی ارائه می‌دهد. این ماوس ارگونومی بسیار خوبی دارد و در رنگ‌بندی‌های مختلفی دردسترس قرار خواهد گرفت.

یکی از نکات منفی Air.O، بیرون‌زدگی توده‌ی حسگر آن است که اگر در کیف شما روی صفحه‌ای تحت‌فشار قرار بگیرد امکان آسیب‌دیدن آن وجود خواهد داشت. نکته‌ی دیگر درمورد مکانیزم تاشو این محصول است که درحالت بازشده، ستون وسط آن کمی تیز به‌نظر می‌رسد.

ماوس اوریگامی Air.O

Air.O از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، اندروید و iPadOS پشتیبانی می‌کند و ازطریق درگاه USB C شارژ می‌شود. این محصول همچنین از باتری ۵۰۰ میلی آمپرساعتی بهره خواهد برد.

همان‌طور که سازندگان Air.O اشاره کرده‌اند، این محصول امکان ارائه‌ی بازخورد شبیه به ماوس‌های معمولی را ندارد و این درحالی است که اغلب کاربران از بازخوردهای لمسی و شنیداری استقبال می‌کنند. به‌طور مشابه، احتمال دارد بخش اسکرول لمسی این ماوس، بازخوردی شبیه به چرخ اسکرول ماوس‌های معمولی را ارائه ندهد.

اگر Air.O را به حالت کامل باز کنید، فقط ۱۱۵ میلی‌متر طول خواهد داشت. درمقام مقایسه، ماوس تاشو مایکروسافت Arc درحالت استفاده، ۱۱۲ میلی‌متر طول دارد. بااین‌حال، این ماوس از دکمه‌های میکروسوئیچ معمولی و چرخ اسکرول کارآمد بهره می‌برد و درطول سال‌ها، اصلاحات متعددی در طراحی مدل‌های جدید آن اعمال شده است.

سرمایه‌گذاری جمعی برای ماوس Air,O در زمان نگارش این مقاله، چندبرابر هدف اولیه‌ی آن است و درنتیجه می‌توان انتظار داشت این محصول به بازار عرضه شود. هنوز پیش‌از سه‌هفته از کمپین این پروژه در کیک‌استارترز باقی مانده است و سرمایه‌گذاران اولیه می‌توانند با پرداخت ۴۹ دلار، یک ماوس Air.O را در یکی از ۱۲ رنگ اختصاصی در بازه‌ی زمانی ماه مارس ۲۰۲۳ دریافت کنند. به‌یاد داشته باشید که حمایت از یک کمپین تأمین‌مالی، شبیه پیش‌خرید معمولی یک محصول نیست؛ بنابراین درصورت سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی برای دریافت محصول نهایی نخواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات