نسخه‌ دوم USB 4 با پهنای‌باند ۸۰ گیگابیتی معرفی شد

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی دوم فناوری ارتباطی USB 4 با افزایش پهنای‌باند دوبرابری درمقایسه‌با نسخه‌ی اول، با ظرفیت ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه معرفی شد.
تبلیغات

گروه USB Promoter نسخه 2 فناوری ارتباطی USB 4 را با پیشرفت‌های چشمگیر درمقایسه‌با نسخه‌ی اصلی معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی نسخه 2.0 دوبرابرشدن پهنای‌باند از۴۰ گیگابیت‌برثانیه به ۸۰ گیگابیت‌برثانیه است.

پیشرفت خیره‌کننده‌ی مذکور نسخه‌ی دوم USB 4 را به یکی از بهترین اتصالات استاندارد موجود تبدیل می‌کند. با ربودن گوی سبقت از تمامی استانداردهای USB تاندربولت موجود، ازجمله تاندربولت 4 با ظرفیت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه، نسخه‌ی جدید USB 4 به پادشاه بلامنازع دنیای ارتباطات باسیم تبدیل می‌شود.

سرعت خیره‌کننده‌ی نسخه‌ی 2.0 به معماری ویژه و لایه‌ی فیزیکی جدیدی مربوط است که به USB4 اضافه شده است. به‌این‌وسیله، نسخه‌ی 2.0 از ظرفیت ۴۰ گیگابیتی موجود در کابل USB4 Type-C استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از معماری جدید، نوع جدیدی از کابل USB Type-C را با پهنای‌باند ۸۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای به‌ارمغان می‌آورد.

همچنین، نسخه‌ی جدید عملکرد مرتبط با صفحه‌نمایش را به‌روز کرده است که شامل افزایش پهنای‌باند فراتر از ۲۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای USB 3.2 در تونل‌‌زنی داده‌ها زمان استفاده از حالت‌هایی مثل دیسپلی‌پورت است. افزون‌براین، نسخه‌ی دوم USB 4 برای بهره‌مندی از جدیدترین نسخه‌های دیسپلی‌پورت و ویژگی‌های PCIe به‌روز شده است.

گفتنی است نسخه‌ی دوم USB 4 نیز همچون تمامی نسخه‌های پیشین، با تمامی نسخه‌های قبلی مثل USB 4 اولیه و USB 3.2 وUSB 2.0 و تاندربولت 3 سازگار است.

به‌گفته‌ی سازندگان، نسخه 2.0 به‌شکل ویژه برای استفاده از دستگاه‌های مختلف همچون داک و نمایشگرهای پیشرفته تنها ازطریق یک درگاه واحد USB طراحی شده است. عمل مذکور کاملاًّ منطقی است؛ چراکه پهنای‌باند ۸۰ گیگابیتی نسخه‌ی 2.0 برای بسیاری از افراد بیش از حد نیاز است و برای استفاده‌ی هم‌زمان چند دستگاه کافی است.

پهنای‌باند ۸۰ گیگابیتی استاندارد جدید برای کاربرانی که لپ‌تاپ خود را به وسیله‌های متعددی مثل مانیتورهای جانبی و درایوهای USB و اترنت و سایر دستگاه ‌ها متصل می‌کنند ایدئال است و آن‌ها را از شر محدودیت پهنای‌باند خلاص می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات