نسل بعدی Magic Keyboard، تجربه‌ای نزدیک‌تر به لپ‌تاپ به دارندگان آیپد ارائه خواهد داد

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل قصد دارد تغییرات مهمی در کیبورد آیپد موسوم به Magic Keyboard اعمال کند تا تجربه‌ای نزدیک‌تر به احساس کار با لپ‌تاپ روی این محصول ارائه دهد.
تبلیغات

قابلیت‌های جدیدی که آیپدهای اپل روز‌به‌روز دریافت می‌کنند باعث شده است این محصول توانایی بیشتری برای جایگزینی با لپ‌تاپ‌ها داشته باشد. با معرفی iPadOS 16 و جدیدترین نسل آیپد پرو، می‌توان از این دستگاه برای انجام کارهای معمولی که با مک می‌توان انجام داد، استفاده کرد.

به‌هرحال، برای استفاده از حداکثر ظرفیت آیپد، یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی که باید خریداری کنید، کیبورد مخصوص آن است. اطلاعاتی که PattentlyApple منتشر کرده است، مدل ارتقایافته‌ی Magic Keyboard برای آیپد را نشان می‌دهد که می‌تواند پیشرفت‌های مهمی نسبت به نسل کنونی این محصول داشته باشد.

به گزارش فون‌آرنا، قیمت مدل ارتقایافته‌ی Magic Keyboard آیپد می‌تواند به مرز ۳۴۹ دلار برسد و با چنین قیمتی، انتظارات از این محصول بیشتر می‌شود. نسل کنونی این کیبورد چند نقص عمده دارد که باعث می‌شود نتوان تجربه‌ی کار با یک لپ‌تاپ را روی آیپد احساس کرد.

پتنت نسل جدید Magic Keyboard

یکی از مشکلات Magic Keyboard آیپد عدم برخورداری از حالت کلیپ‌برد است؛ درحالی‌که اکثر جایگزین‌های موجود در بازار ازجمله صفحه‌کلید هوشمند اپل، چنین قابلیتی را ارائه می‌دهند.

درحال‌حاضر کاربران باید آیپد را از Magic Keyboard جدا کنند تا بتوانند به‌طور مؤثر از رابط صفحه‌نمایش لمسی بهره ببرند. این امر باعث می‌شود آیپد درمعرض آسیب قرار گیرد چراکه زاویه‌ دیدهایی که صفحه‌کلید از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، برای واردکردن طولانی‌مدت اطلاعات، ایدئال نیست.

پتنت مدل ارتقایافته‌ی Magic Keyboard با پشتیبانی از حالت کلیپ‌برد به کاربران اجازه می‌دهد آن را تا کرده و به‌راحتی روی صفحه‌نمایش لمسی شیب‌دار تایپ کنند. این پتنت همچنین مشکل مهم دیگری که در نسل کنونی کیبورد آیپد وجود دارد را برطرف می‌کند زیرا جایگاهی اختصاصی برای نگه‌داری قلم Apple Pencil دراختیار کاربران قرار می‌دهد. درحال‌حاضر این قلم با روش مغناطیسی به آیپد متصل می‌شود، اما این روش چندان کاربردی نیست و در بسیاری موارد قلم به‌راحتی از بدنه‌ی تبلت جدا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات