سونی مانیتورها و هدست‌های سری InZone را برای گیمرها رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سونی دو مانیتور و سه هدست جدید در قالب خانواده‌ی InZone معرفی کرده که بر عملکرد گیمینگ متمرکز هستند و مدل‌های پرچم‌دار قابلیت‌های شاخصی ارائه می‌‌دهند.
تبلیغات

سونی برند جدیدی تحت عنوان InZone ایجاد کرده که لوازم جانبی گیمینگ تولید می‌کند و به این شرکت امکان می‌دهد افراد بیشتری را سمت محصولات خود بکشاند. مانیتورها و هدست‌های جدید سری این‌زون سونی صرفاً با هدف جلب رضایت گیمرهای پلی استیشن 5 تولید نشده‌اند و مزایایی برای کاربران دیگر نیز ارائه می‌دهند.

به گزارش ورج، مانیتور جدید InZone M9 مخصوص کامپیوترهای شخصی است اما قابلیت‌هایی دارد تا از قدرت پردازشی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نهایت استفاده را ببرد. این مانیتور ۸۹۹ دلاری مدل پرچم‌دار مانیتورهای سری InZone است که صفحه‌نمایشی ۲۷ اینچ از نوع IPS LCD با وضوح 4K دارد و در طراحی‌اش از المان‌های پلی استیشن 5 الهام گرفته شده است.

مانیتور گیمینگ Sony InZone M9 از نمای سه رخ

مانیتور ۸۹۹ دلاری InZone M9 تقریباً تمامی قابلیت‌هایی را که گیمرها به دنبالش هستند در خود دارد، به غیر از پنل OLED. صفحه‌نمایش این مانیتور از نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند، به‌طور معمول مانیتورهای 4K چنین نرخ نوسازی بالایی ندارند.

این مانیتور سونی دارای زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه، قابلیت نرخ نوسازی تغییرپذیر یا VRR (برای کنسول‌های گیمینگ و سیستم‌های مجهز به قابلیت G-Sync انویدیا)، درگاه DisplayPort و درگاه HDMI 2.1 است. مانیتور پرچم‌دار سری این‌زون سونی می‌تواند محتوای ویدیویی را ازطریق درگاه USB-C نیز به نمایش بگذارد.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که مانیتور M9 از آرایه‌ی کامل نوردهی موضعی با ۹۶ ناحیه‌ی نوری و استاندارد DisplayHDR 600 پشتیبانی می‌کند. بهره‌مندی از این استاندارد بدین معنی است که مانیتور سونی می‌تواند هایلایت‌ها را روشن‌تر و رنگ‌های مشکی را تاریک‌تر به تصویر بکشد.

مانیتور گیمینگ Sony InZone M9 از تمام زوایا

یکی از از قابلیت‌های مختص‌ به مانیتور InZone M9 سونی، Auto HDR Tone Mapping است که باعث می‌شود کنسول پلی استیشن 5 به‌صورت خودکار این مانیتور را شناسایی و خروجی HDR را بهینه کند.

مانیتور رده‌بالای سونی به‌صورت خودکار ژانر محتوایی را که روی صفحه به نمایش درمی‌آید تشخیص می‌دهد و مثلاً وقتی سرویس استریم محتوا یا ویدیوی بلو-ری پخش کنید به‌صورت خودکار حالت سینمایی را فعال می‌کند. وقتی مجدداً سراغ تجربه‌ی بازی بروید، مانیتور به‌صورت خودکار حالت تأخیر پایین را فعال می‌کند تا تجربه‌ی بازی بهبود یابد.

در حرکتی غیر قابل انتظار، سونی گفته که هیچ کابل ویدیویی به همراه مانیتور ۸۹۹ دلاری M9 عرضه نمی‌کند. فردی به نمایندگی از سونی در گفت‌و‌گو با ورج اعلام کرده دلیل قرار نگرفتن کابل در داخل جعبه‌ی محصول این است که «نوع، نسخه و طول کابل موردنیاز براساس نوع استفاده‌ی مشتری، متفاوت است.» شاید در زمینه‌ی متفاوت بودن کابل‌های موردنیاز مشتریان حق با سونی باشد، اما چنین دلیلی برای حذف کامل کابل از جعبه توجیه‌پذیر نیست.

مشخصات فنی مانیتورهای سری Sony InZone

پارامتر / نام محصول

Sony InZone M9

Sony InZone M3

وضوح

4K

Full HD

نوع نور پس‌زمینه

آرایه‌ی کامل نوردهی موضعی

-

نرخ نوسازی

۱۴۴ هرتز

۲۴۰ هرتز

استاندارد DisplayHDR

DisplayHDR 600

DisplayHDR 400

پشتیبانی از Nvidia G-Sync

✔️

✔️

پشتیبانی از HDMI 2.1 VRR

✔️

✔️

قابلیت‌های اختصاصی برای کنسول PS5

Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode

Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode

پشتیبانی از InZone Hub

✔️

✔️

پایه‌ی قابل‌تنظیم

✔️

✔️

درگاه

دو HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4 و USB-C و USB Hub

دو HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4 و USB-C و USB Hub

سونی می‌گوید زمستان امسال مدل ارزان‌تری از مانیتورهای سری InZone را با نام M3 عرضه می‌کند که ۵۲۹ دلار قیمت دارد. سونی برای پایین آوردن قیمت این مانیتور مجبور شده شماری از قابلیت‌ها نظیر آرایه‌ی کامل نوردهی موضعی را حذف کند.

این مانیتور دارای وضوح 1080p است، به‌جای استاندارد DisplayHDR 600 از استاندارد DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند. در سایر زمینه‌ها مشخصات M3 مشابه M9 است، البته با یک استثنا: نرخ نوسازی M3 به ۲۴۰ هرتز می‌رسد.

هدست گیمینگ Sony InZone H9 از نمای سه رخ سفید

سونی افزون‌بر مانیتور، هدست‌های سری InZone را نیز معرفی کرده است. هدست H9 قوی‌ترین مدل از هدست‌های سری InZone است و طراحی دورگوشی دارد. این هدست به‌صورت هم‌زمان اتصال بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی و اتصال بلوتوثی را مدیریت می‌کند.

طراحی این هدست هیچ شباهتی به Pulse 3D که سونی هم‌زمان با پلی استیشن 5 عرضه کرد ندارد و بیشتر شبیه هدست‌های گیمینگ رقیبش در بازار است. بازوهای کناری هدست سونی تا حد زیادی قابل‌تنظیم است و ایِرپدهای هدست با بهره‌گیری از مواد اولیه‌ی استفاده‌شده در WH-1000XM5 ساخته شده‌اند. سونی می‌گوید هدست H9 با یک بار شارژ تا ۳۲ ساعت دوام می‌آورد (البته به شرطی که قابلیت حذف نویز خاموش باشد).

هدست گیمینگ Sony InZone H9 از نمای جلو سفید

H9 تنها مدل از هدست‌های جدید سری InZone است که از قابلیت حذف نویز دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. سونی می‌گوید H9 سیستم حذف نویز خود را از هدفون‌های سری 1000X به ارث برده است، بااین‌حال کارشناس ورج می‌گوید در بررسی اولیه به این نتیجه رسیده که عملکرد این سیستم در H9 به خوبی WH-1000XM3 به نظر نمی‌رسد. البته این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد. کارشناس ورج می‌گوید ابعاد هدست H9 کمی بزرگ‌تر از حد انتظار است.

سونی می‌گوید کاربران کامپیوترهای شخصی می‌توانند اپلیکیشن سازگار با هدست‌های InZone و سرویس Sony 360 Spatial Sound Personalizer را دانلود کنند تا به پروفایل صوتی شخصی‌سازی‌شده دسترسی داشته باشند. نکته‌ی عجیب این است که برای انجام این کار باید از گوش‌های خود عکس بگیرید. سونی می‌گوید این کار روی بهبود کیفیت صدایی که می‌شنوید اثر می‌گذارد.

هدست گیمینگ سیمی Sony InZone H3

سونی هدست بی‌سیم جدید دیگری نیز معرفی کرده است که H7 نام دارد و با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه می‌شود. ژاپنی‌ها همچنین هدست سیمی ۱۰۰ دلاری H3 را معرفی کرده‌اند. قابلیت‌های هدست بی‌سیم H7 کمی محدودتر از H9 است، اما از همان طراحی ظاهری استفاده می‌کند و افزون‌بر باند ۲٫۴ گیگاهرتزی از بلوتوث نیز برای اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

هدست H7 سیستم حذف نویز ندارد. سونی می‌گوید حذف این قابلیت باعث شده است هدست H7 با یک بار شارژ تا ۴۰ ساعت دوام بیاورد. از طرفی هدست سیمی H3 نیز کیفیت صدای مطلوبی دارد، اما دارای قابلیت‌های کمتری نسبت‌به H9 و H7 است.

مشخصات فنی هدست‌های سری Sony InZone

پارامتر / نام محصول

Sony InZone H9

Sony InZone H7

Sony InZone H3

نوع هدفون

بی‌سیم (باند ۲٫۴ گیگاهرتز و بلوتوث)

بی‌سیم (باند ۲٫۴ گیگاهرتز و بلوتوث)

سیمی

پشتیبانی از صدای ۳۶۰ درجه‌ی فراگیر

✔️

✔️

✔️

پشتیبانی از حذف نویز / حالت صدای محیطی

✔️

میکروفون

بوم دوجهتی

بوم دوجهتی

بوم تک‌جهتی

عمر باتری

۳۲ ساعت (حذف نویز خاموش) / ۲۰ ساعت (حذف نویز روشن)

۴۰ ساعت

-

پشتیبانی از InZone Hub

✔️

✔️

✔️

عرضه‌ی مانیتور گیمینگ اختصاصی توسط سونی اتفاق چندان غیرمنتظره‌ای نبود. این شرکت‌ها سال‌ها پیش شانس خود را در بازار مانیتور گیمینگ امتحان کرد، اما به نتیجه‌ی مثبتی نرسید. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد سونی در خانواده‌ی InZone تلاش کرده هرآنچه را که گیمرها نیاز دارند دراختیار آن‌ها قرار دهد.

این‌ که سونی بخواهد محصولات سری InZone را همچون محصول‌های رقیب به‌صورت سالانه به‌روزرسانی کند استراتژی جالبی به نظر می‌رسد اما فعلاً در رابطه‌ با آن مطمئن نیستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات