Regner؛ کیس کامپیوتر ۲٬۰۰۰ دلاری با سیستم خنک‌کننده مشابه سرور

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کیس جدید Regner که مخصوص علاقه‌مندان به کامپیوترهای پرقدرت است، نزدیک‌ به ۲٬۰۰۰ دلار قیمت دارد و از سیستم خنک‌کننده‌ی مدرن بهره می‌گیرد.
تبلیغات

با گذشت زمان، قدرت پردازشی و قابلیت‌های قطعات کامپیوتری بیشتر و متنوع‌تر می‌شود و هم‌زمان تولیدکنندگان کیس‌‌ نیز تلاش می‌کنند بهبودهایی در ظاهر کامپیوترهای شخصی اعمال کنند. در سال‌های اخیر، کیس‌هایی با ظاهر مدرن دیده‌ایم که توانسته‌اند نگاه‌ها را مجذوب خود کنند. جدیدترین نمونه‌ی این کیس‌های مدرن Regner است که دو رادیاتور خنک‌کننده در پنل‌های کناری دارد و با قیمت بسیار گرانی به بازار عرضه می‌شود.

به‌گزارش دیجیتال ترندز و به‌نقل از تامز هاردور، کیس جدید Regner مجهز به دو رادیاتور مبتنی‌بر خنک‌کننده‌ی مایع است و همین موضوع باعث می‌شود کارت‌های گرافیک پرقدرت انویدیا و AMD هنگام پردازش‌ محتوای گرافیکی خنک بمانند. کیس Regner به سه فن ۱۴۰ میلی‌متری به نام Silent Wings 3 مجهز است که هوا را به گردش درمی‌آورند.

نمای سمت چپ کیس کامپیوتر Regner

تامز هاردور می‌گوید رادیاتورهای کیس Regner خنک‌کننده‌ی فعال محسوب نمی‌شوند. این در حالی است که رادیاتورهای مرسوم خنک‌کننده‌ی فعال به‌حساب می‌آیند. نحوه‌ی کارکرد سیستم خنک‌کننده‌ی کیس مشابه سرورها است؛ به‌همین‌دلیل، Regner از حیث خنک‌سازی قطعات، یک سروگردن بالاتر از اکثر کیس‌های دیگر قرار می‌گیرد.

کیس Regner ساختاری متشکل از دو محفظه دارد که هریک از این محفظه‌ها قطعات مختلفی را درون خود جای می‌دهند. یکی از این محفظه‌ها شامل مادربرد، پردازنده‌ی مرکزی، رم و درایو ذخیره‌سازی M.2 است. کارت گرافیک و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲٫۵ اینچی ثانویه در محفظه‌ی دیگر قرار می‌گیرند. کارت گرافیک ازطریق کابل رایزر PCIe به مادربرد متصل می‌شود.

بدین‌ترتیب، یکی از پنل‌های کناری وظیفه‌ی خنک‌کردن پردازنده‌ی مرکزی و مادربرد را برعهده دارد و پنل دیگر گرافیک کامپیوتر را خنک می‌کند.

نمای سمت راست کیس کامپیوتر Regner

تولیدکننده‌ی Regner می‌گوید این کیس را به‌همراه لوله‌های حرارتی و پمپ EKWB EK-Loop DDC 4.2 PWM دردسترس مشتریان قرار می‌دهد؛ البته تامز هاردور می‌گوید برای دسترسی به تمام تجهیزات لازم باید پول بیشتری خرج کنید.

کیس Regner طراحی ظاهری ساده‌ و جذابی دارد. برخلاف اکثر کیس‌ها، دکمه‌ی پاور و درگاه‌های USB Type-A و Type C و جک صدا به‌جای بخش جلویی Regner در بخش بالایی تعبیه شده‌اند.

کیسی که چنین سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندی داشته باشد، قطعاً قیمت زیادی دارد. تولیدکننده‌ی Regner می‌گوید قیمت کیس کامپیوتر این 383328 تقریباً ۲٬۰۰۰ دلار خواهد بود. این برچسب قیمت باعث می‌شود Regner یکی از گران‌ترین کیس‌های تاریخ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات