تماشا کنید: اضافه کردن درگاه لایتنینگ به یک گوشی سامسونگ

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مهندس کن پیلونل که سابقه اضافه کردن درگاه USB-C‌ به یک آیفون را دارد،‌ حالا شانس خود را با اضافه کردن درگاه لایتنینگ به گوشی اندرویدی امتحان کرده است.
تبلیغات

پس از اینکه تعدادی از کاربران موفق به اضافه کردن درگاه USB-C به یک آیفون شدند، حالا مهندس کن پیلونل توضیح می‌دهد که چگونه یک درگاه لایتنینگ کاملاً کاربردی با پشتیبانی از شارژ و انتقال داده را به Galaxy A51 سامسونگ اضافه کرده است.

پس از ارسال پیش‌نمایشی از پروژه در اوایل ماه میلادی، حالا مهندس پیلونل در ویدئویی نشان می‌دهد که چگونه این تبدیل را با جزئیات، کامل کرده است. این فرایند پیچیده شامل کار در اطراف فضای داخلی محدود دستگاه، دور زدن بررسی‌های نرم‌افزار اختصاصی اپل برای اتصال لایتنینگ، میکرولحیم‌کاری و چاپ سه‌بعدی یک کانکتور سفارشی بود.

مهندس پیلونل می‌گوید:

کابل های لایتنینگ عرضه‌شده توسط اپل هوشمند هستند. آن‌ها فقط دستگاه‌های اپل را شارژ خواهند کرد؛ بنابراین من مجبور شدم راهی پیدا کنم تا کابل را فریب دهم که فکر کند به دستگاه اپل وصل شده و البته همه‌چیز باید در داخل گوشی هم جا بیفتد که این خود چالش دیگری است.

پیلونل اعتراف می‌کند که: «کیفیت محصول نهایی به‌هیچ‌وجه به چیزی که در آیفون دیدیم، نزدیک نیست؛ اما کار هرکسی نیست تا دستگاهش را بتواند به این روز درآورد.» وی توضیح می‌دهد: «این کار برای سرگرمی بود، من فقط می‌خواستم ببینم می‌توانم آن را انجام دهم یا نه»، وی افزود: «من نمی‌خواهم به‌‎زور سعی در فروش آن داشته باشم؛ زیرا واقعاً اهل این چیزها نیستم. من می‌خواهم روی پروژه‌های مهندسی و علمی خود تمرکز کنم؛ ضمناً ممکن است این مدل‌های سفارشی، دستگاه رؤیایی همه نباشد، ولی آن‌ها نمونه‌ای عالی از کارهایی هستند که حتی بدون کمک شرکت‌هایی که در ابتدا آن‌ها را ساخته‌اند می‌توان انجام داد.»

گفتنی است که کن پیلونل، اولین کسی بود که ازطریق تغییر آیفون X با اضافه کردن یک درگاه USB-C کاربردی که در حراجی به قیمت بیش از ۸۶٬۰۰۰ دلار به فروش رفت، شهرت پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات