احتمال رسیدن شارژ ۲۰۰ واتی شیائومی به مرحله تولید تجاری

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات، ممکن است به‌زودی شارژ ۲۰۰ واتی شیائومی به مرحله تولید تجاری برسد و در گوشی‌های این شرکت ارائه شود.
تبلیغات

آیا ویژگی شگفت‌انگیز شارژ شیائومی را از زمان معرفی سری می ۱۱ به خاطر می‌آورید؟ این شرکت شارژ ۲۰۰ واتی می ۱۱ پرو را به نمایش گذاشت که می‌توانست تنها در ۱۵ دقیقه باتری این دستگاه را از صفر به ۱۰۰ برساند. در این مقاله قصد نداریم در مورد سود یا ضرر چنین سرعت شارژی برای باتری و دستگاه صحبت کنیم. در عوض، بر این واقعیت تمرکز خواهیم کرد که معرفی این فناوری بدون شک قدمی بزرگ بود و حتی شیائومی ادعا می‌کند که در مسیر رسیدن به آن چند رکورد جهانی را شکسته است.

به گزارش GSMArena، شیائومی این فناوری را Xiaomi HyperCharge نامیده و اطلاعات بیشتری از آن منتشر شده است. برای مثال، می ۱۱ پرو که در تیزر HyperCharge به نمایش گذاشته شده، به‌ جای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دارای باتری سفارشی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. گفته می‌شود پس از ۸۰۰ دور شارژ، این باتری ۲۰ درصد ظرفیت خود را از دست می‌دهد. درست است که این واقعیت بد به نظر می‌رسد؛ اما باید گفت بهتر از استاندارد رگولاتوری‌های چینی (۶۰ درصد ظرفیت پس از ۴۰۰ بار شارژ) است.

شارژ ۲۰۰ واتی می ۱۱ پرو

پس از اینکه جزئیات بیشتری از HyperCharge شیائومی منتشر شد، به نظر نمی‌رسید فناوری شارژ ۲۰۰ واتی در آینده‌ نزدیک به گوشی‌های هوشمند موجود در بازار برسد و کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. اما به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که از احتمال اضافه شدن آن به گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

شرکتی که پشت فناوری شارژ ۲۰۰ واتی است، NuVolta Technologies نامیده می‌شود که یکی از مهره‌های اصلی در طراحی شارژ و فضای سیلیکونی است. بر اساس گزارش جدید، این شرکت اخیراً نسل دوم تراشه شارژ سریع خود را عرضه کرده است؛ یعنی دقیق همان چیزی که پشت فناوری hypercharge شیائومی وجود دارد. ظاهراً NuVolta NU2205 سریع‌ترین تراشه شارژ با بالاترین توان تولید در صنعت است که می‌تواند به ۱۰۰ وات برسد. همچنین این تنها تراشه چینی است که از معماری شارژ سریع دوسلولی ۴:۲ پشتیبانی می‌کند، تکنیکی که رسیدن به مجموع توان ۲۰۰ وات را برای دستگاه ممکن می‌کند.

NU2205 یک پیشنهاد منحصر‌به‌فرد و خاص در بازار است. مطمئنا NuVolta Technologies به دلیل اینکه توانسته است انحصار شرکت‌های خارجی را در فضای شارژ سریع دوسلولی شکست بدهد، به خود افتخار می‌کند. مهم‌ترین بخش در عرضه فناوری شارژ ۲۰۰ واتی این است که تنها به شیائومی محدود نمی‌شود. اطلاعات منتشرشده از این واقعیت خبر می‌دهند که اگرچه شیائومی اولین موردی است که از این فناوری در تلفن همراه خود استفاده کرده؛ اما به نظر می‌رسد NU2205 می‌تواند به‌طور گسترده‌ای عرضه و به تولیدکنندگان دیگر نیز فروخته شود. مطمئنا با دستیابی دیگر شرکت‌ها به چنین فناوری فوق‌العاده‌ای شاهد دستگاه‌های جذاب‌تری خواهیم بود.

نظر شما همراهان زومیت درباره فناوری شارژ ۲۰۰ واتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات