موتورولا و گورو وایرلس، تکنولوژی شارژ هوایی گوشی را توسعه می‌دهند

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موتورولا احتمالا قابلیت تکنولوژی شارژ هوایی را برای گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد کرد و در این زمینه با شرکت گورو وایرلس همکاری می‌کند.
تبلیغات

به گزارش Gizchina، اوایل سال جاری موتورولا فیلمی نمایشی از فناوری شارژ هوایی منتشر کرد و چندی پیش راه حلی ویژه برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این شرکت با گورو وایرلس (GuRu Wireless)، سازنده‌ی راه‌ حل‌ فناوری شارژ بی‌سیم در هوا همکاری می‌کند.

راه‌ حل شارژ بی‌سیم هوایی گورو با استفاده از فرستنده‌ی کوچک متشکل از ماژول‌های به‌هم‌پیوسته (امواج میلی‌متری یا mmWave) ساخته می‌شود. موج میلی‌متری نوعی فرکانس رادیویی است که معمولا در محدوده‌ی ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز منتشر می‌شود و شبیه فرکانس شبکه‌ی فوق‌العاده سریع 5G فعلی برای انتقال سیگنال‌های بی‌سیم است.

تکنولوژی شارژ بی‌سیم می‌تواند انرژی را به‌صورت کنترل‌شده منتقل کند. به‌ لطف استفاده‌ی گورو از فرکانس‌های موج میلی‌متری و الگوریتم‌های هوشمند، فرستنده و گیرنده می‌تواند کوچک باشد و امواج الکترومغناطیسی را هدایت و محدود کند.

بنا بر گفته‌ی گورو، مولد‌های برق به‌طور هم‌زمان می‌توانند با فاصله‌ی بیش از ۳۰ فوت (تقریبا ۹ متر) متصل شوند و صرف‌ نظر از قدرت تجهیزات، برق را به چندین گیرنده منتقل کنند.

دستگاه‌های گورو گسترش‌پذیر هستند؛ یعنی با استفاده از تکنولوژی بی‌سیم می‌توانند شارژ دستگاه‌های مختلفی ازجمله هدفون، ساعت هوشمند و لپ‌تاپ و تبلت را تأمین کنند و قابلیت شارژ چندین دستگاه را به‌صورت هم‌زمان دارند.

همانند آنچه در بالا توضیح داده شد، موتورولا از یک فرستنده امواج میلی‌متری کوچک برای تأمین شارژ در محدوده‌ی ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متری استفاده می‌کند؛ بنابراین اولین پیشرفت و توسعه در این راه‌ حل، فاصله‌ی بیشتر شارژ و دستگاه‌های در حال شارژ است. این تکنولوژی فاصله‌ی بسیار بیشتری نسبت به تکنولوژی فعلی شارژ بی‌سیم Qi ارائه می‌دهد.

راه‌حل‌های قبلی مطابق با الزامات امنیتی جدید است و اگر مانعی بین دستگاه و شارژر وجود داشته باشد، روند متوقف خواهد شد.

به غیر از موتورولا، شرکت‌های دیگری مانند شیائومی و اوپو راه‌حل‌های خاص خود را پیشنهاد داده‌اند. شیائومی بخش شارژ ویژه با آنتن‌های داخلی پنج فاز را طراحی خواهد کرد که موقعیت گوشی هوشمند را تشخیص خواهد داد. راهکار شیائومی برای تأمین نیروی گوشی دارای آرایه کنترل فاز، متشکل از ۱۴۴ آنتن است که امواج میلی‌متری را از طریق پرتودهی به گوشی هوشمند ارسال خواهند کرد. تکنولوژی پیشنهادی شارژ هوایی اوپو توان خروجی ۷٫۵ واتی ارائه می‌دهد که مقداری بیشتر از توان خروجی ۵ وات شیائومی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات