دوال اسکرین و اکتیو پن، دو اکسسوری که می‌توان همراه با ولوت استفاده کرد

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
دوال اسکرین و اکتیو پن دو مورد از جالب‌ترین اکسسوری‌های ال جی ولوت هستند که به‌ همراه آن عرضه شده‌اند و تجربه‌ی کاربری گوشی را به ‌روش‌های مختلف بهبود می‌بخشند.
تبلیغات

ال جی ولوت نخستین گوشی از سری جدید دستگاه‌هایی است که ال جی پس از تغییر رویکرد نام‌گذاری، به بازار عرضه کرد. ولوت که از ماه‌ها پیش روانه‌ی برخی بازارهای خارجی شده بود، طی چند وقت اخیر راه خود را به بازار ایران پیدا کرده است و ‌اکنون در فروشگاه‌های متنوعی می‌توان آن را تهیه کرد. ال جی در گوشی ولوت سراغ استفاده از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ P-OLED رفته است که صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیتی محسوب می‌شود. 

ولوت که ۱۸۰ گرم وزن دارد، به‌ لطف بهره‌مندی از گواهی IP68 می‌تواند در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت نشان بدهد. میان‌رده‌ی ال جی از پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 بهره می‌گیرد، دوربین اصلی سه‌گانه دارد و مجهز به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات است.

ال جی همچون دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز، لوازم جانبی متعددی برای ولوت عرضه کرده است که مواردی مثل گلس و قاب را شامل می‌شود. اما دو مورد از این لوازم جانبی بیشتر خودنمایی می‌کنند؛ یکی از آن‌ها قاب دوال اسکرین (Dual Screen) است که صفحه‌نمایش ثانویه دارد و دیگری قلمی لمسی است که برخی کاربردهای جالب به ‌همراه می‌آورد.

گوشی الجی ولوت در قاب Dual Screen که آن را به گوشی هوشمندی با دو نمایشگر تبدیل کرده است

همان‌طور که پیش‌تر در بررسی ال جی ولوت گفتیم، دوال اسکرین را می‌توانیم پاسخ مستقیم ال جی به گوشی‌های تاشدنی به‌حساب بیاوریم. این نخستین باری نیست که ال جی این وسیله‌ی جانبی را برای گوشی‌هایش عرضه می‌کند؛ اما دوال اسکرین در ال جی ولوت تغییرات محسوسی تجربه کرده است تا قابلیت‌های بیشتری ارائه بدهد.

ابعاد قاب دوال اسکرین به ۱۴٫۴ × ۸۴٫۶ × ۱۷۴٫۴ میلی‌متر می‌رسد و در صورت استفاده از آن، وزن گوشی ۱۲۹ گرم افزایش پیدا می‌کند. استفاده‌ی بلندمدت از دوال اسکرین باعث خستگی دست می‌‌شود؛ اما اگر کوتاه‌مدت از آن استفاده کنید، مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

نمایشگر اعلام وضعیت روی قاب Dual Screen‌ گوشی الجی ولوت

نکته‌ی در خور توجه قاب دوال اسکرین، بهره‌مندی آن از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ OLED است که به صفحه‌نمایش اصلی ال جی ولوت شباهت دارد و حتی همچون صفحه‌نمایش اصلی، در بخش بالایی بریدگی دارد. می‌توان سطح روشنایی صفحه‌نمایش دوال اسکرین را مستقل از صفحه‌نمایش اصلی تغییر داد. در بخش بیرونی دوال اسکرین از صفحه‌نمایش ۴۰ پیکسلی استفاده شده است که می‌تواند ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش بدهد. 

به‌طور کلی کار با دوال اسکرین لذت خاصی دارد. این وسیله‌ی جانبی نه‌تنها در رابط کاربری گوشی به کار می‌آید بلکه هنگام انجام بازی ویدئویی گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌دهد تا بتوانید از بازی کردن لذت بیشتری ببرید. قاب دوال اسکرین قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهد؛ از جمله اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم. 

دوال اسکرین ال جی ولوت / LG Velvet Dual Screen با قلم لمسی فعال

دومین وسیله‌ی جانبی پراهمیت ال جی ولوت، قلم لمسی است که وسیله‌ی منحصربه‌فردی محسوب نمی‌شود؛ اما تجربه‌ی کاربری دستگاه را بهبود می‌بخشد. سال‌‌ها است شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی، برای آن‌ها قلم لمسی نیز در دسترس قرار می‌دهند.

قلم‌های اولیه در دسته‌ی «قلم‌ فعال» جای نمی‌گرفتند و عملا تکه‌ای پلاستیک بودند. به‌مرور زمان قلم‌های خازنی به بازار آمدند که نه‌تنها دقت خیلی زیادی نداشتند بلکه قابلیت‌هایشان محدود بود. این درحالی است که قلم‌های فعال (Active Pen) نه‌تنها دقت بیشتری دارند بلکه می‌توان آن‌ها را به‌ گونه‌ای طراحی کرد که حس واقع‌گرایانه‌تری به کاربر منتقل کنند. 

فردی در حال استفاده از دوال اسکرین ال جی ولوت / LG Velvet Dual Screen با قلم لمسی فعال

ال جی ولوت دومین گوشی ال جی است که از قلم لمسی فعال پشتیبانی می‌کند (پیش از این گوشی، V60 از قلم فعال پشتیبانی می‌کرد). پشتیبانی از قلم لمسی خبر خوب برای کسانی است که تمایل دارند در حین راه رفتن کارهای مورد نظر را با گوشی انجام بدهند. ال جی می‌گوید قلم لمسی ولوت به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند به‌سرعت یادداشت‌برداری کنند.

از آنجا که ال جی ولوت با قلم‌هایی که از فناوری دیجیتایزر AES پشتیبانی می‌کنند سازگاری دارد، می‌توانید از صدها قلم لمسی متفرقه‌ای که امروزه در بازار پیدا می‌شوند برای کار با آن استفاده کنید. قلم لمسی ال جی ولوت برخلاف قلم‌های باریک پلاستیکی که با برخی گوشی‌ها عرضه می‌شوند، ابعاد مناسبی دارد و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

به لطف اپلیکیشن از پیش ‌نصب‌شده‌ی +QMemo می‌توانید یادداشت‌ دستی و تایپی ایجاد و با آن‌ تعامل برقرار کنید. قلم ال جی ولوت به شما امکان می‌دهد به ‌شکلی ساده دست‌نوشته‌ها را به خط تحریری تبدیل کنید. در صورت تمایل می‌توانید جلوه‌ی صوتی خاصی را فعال کنید تا صدای نوشته شدن روی کاغذ به ‌گوش‌ برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات