اپل به دنبال تولید شارژر کوچک‌تر و کارآمدتر گالیم نیترید است

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی تولید شارژر کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم برای استفاده در آیفون و سایر دستگاه‌ها است.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از دیجی‌تایمز، شرکت نیمه‌هادی Navitas در سال جاری میلادی سفارش‌ جدیدی از اپل به‌‌منظور تهیه‌ی الکترولیت‌ مبتنی بر گالیم نیترید (GaN) دریافت خواهد کرد. شارژرهای GaN کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از  آداپتورهای برق مبتنی بر سیلیکون هستند و گرمای کمتری انتقال می‌دهند.

به گفته‌ی دیجی‌تایمز، انتظار می‌رود Navitas تراشه‌های مبتنی بر GaN را به‌منظور ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای شارژ دستگاه‌ها توسعه و در سال ۲۰۲۱ آداپتورهای برق یا سایر لوازم شارژ را به اپل و فروشندگان دیگر تحویل بدهد. این گزارش هیچ اطلاعاتی در مورد چشم‌انداز و نقشه‌ی راه اپل برای استفاده از فناوری GaN در آداپتور ارائه نمی‌دهد؛ اما نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو در حال کار روی نسخه‌ی اختصاصی GaN شارژر USB-C هستند. همانند شارژرهای موجود در بازار از جمله محصولات آنکر و بلکین، شارژرهای GaN احتمالا کوچک‌تر از آداپتورهای برق فعلی اپل خواهند بود.

چندی پیش مینگ چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرد که اپل دو یا سه شارژر جدید ساخته‌شده با استفاده از فناوری GaN را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد؛ اما مشخص نیست که این شارژر چه زمانی برای عرضه‌ی تجاری آماده خواهند شد. Navitas شرکتی مستقر در ایرلند و خالق GaNFast است. فناوری یادشده راه‌ حلی برای شارژ سریع در آداپتورهای ۲۴ تا ۳۰۰ واتی با استفاده از گالیم نیترید است که در حال حاضر تولیدکنندگان معروفی از جمله لنوو، دل، شیائومی و... از آن بهره می‌گیرند.

اپل در تصمیمی که با انبوهی از انتقادات همراه بود، شارژر را از جعبه‌ی آیفون و اپل واچ حذف کرد؛ اما همچنان به‌صورت مستقل به فروش انواع آداپتور برق، از جمله گزینه‌های ۵ تا ۹۶ واتی ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات