شارژر مگ سیف دئو از آداپتور قدیمی ۲۹ واتی پشتیبانی نمی‌کند

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اطلاعات منتشرشده، شارژر مگ‌سیف دئو به‌دلیل استفاده از پروتکل PD 3.0 از شارژر قدیمی ۲۹ وات اپل پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

اپل در زمان معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲، شارژر جدیدی به‌نام مگ‌سیف (MagSafe) را رونمایی کرد که با آهن‌رباهای استفاده‌شده در پشت آیفون، به‌صورت بی‌سیم به آیفون‌های جدید متصل و آن‌ها را شارژ می‌کند. علاوه‌بر نسخه‌ی استاندارد، غول فناوری کوپرتینو نسخه‌ی دیگری موسوم به مگ‌سیف دئو را نیز روانه‌ی بازار کرده است که می‌تواند دو دستگاه را هم‌زمان شارژ کند. حال گفته می‌شود مگ‌سیف دئو از آداپتور قدیمی ۲۹ وات اپل پشتیبانی نمی‌کند.

طبق روال معمول، اپل مقاله‌های پشتیبانی وب‌سایت خود را با اطلاعات مربوط به محصولات جدید به‌روزرسانی کرده است و به‌لطف آن، اکنون می‌دانیم شارژر مگ‌سیف دئو از آداپتور ۲۹ واتی اپل پشتیبانی نمی‌کند. گفته می‌شود مگ‌سیف دئو (MagSafe Duo) از پروتکل USB Power Delivery 3.0 (به‌اختصار PD 3.0) استفاده می‌کند؛ درحالی‌که شارژر ۲۹ واتی اپل قبل از این پروتکل معرفی شده است و طبیعتا از آن بهره نمی‌برد. آداپتور یادشده در سال ۲۰۱۸ با نسخه‌ی ۳۰ واتی جدید جایگزین شد که از PD 3.0 پشتیبانی می‌کند و با شارژر مگ‌سیف دئو نیز سازگار است.

افزون‌براین، شارژر مگ‌سیف دئو برای حداکثر توان تا ۹ ولت (V) و ۳ آمپر (A) با آداپتور برق سازگار با USB PD طراحی شده است و به‌صورت پویا انرژی تحویل داده‌شده به آیفون را بهینه می‌کند. توان تحویل داده‌شده به آیفون ۱۲ در هر لحظه بسته به عوامل مختلفی، ازجمله دما و فعالیت سیستم متفاوت خواهد بود.

اپل تصریح کرد قبل از قراردادن گوشی روی مگ‌سیف دئو بهتر است شارژر را روشن کنید. همچنین، یادداشت کوچکی در همان مقاله‌ی پشتیبانی وجود دارد که به کاربران درباره‌ی استفاده از شارژر مگ‌سیف دئو همراه ‌با برخی محصولات هشدار می‌دهد. اپل دراین‌باره می‌گوید:

مهم است بدانید قبل از قراردادن آیفون روی شارژر مگ‌سیف دئو، به منبع تغذیه متصل شوید. این امر به شارژر اجازه می‌دهد حداکثر توانش را ارائه دهد. اگر پیش از اتصال به منبع تغذیه، گوشی آیفون را روی شارژر مگ‌سیف قرار داده باشید، کافی است آن را از شارژر خارج و سه ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را متصل کنید تا حداکثر تحویل برق از سر گرفته شود.اگر هنگام شارژکردن با شارژر مگ‌سیف دئو، آیفون خود را در کیف چرمی نگه دارید، ممکن است در قاب محافظ اثرهای دایره‌ای به‌جای بگذارد که طبیعی است. اما اگر نگران این موضوع هستید، پیشنهاد می‌شود از کیف غیرچرمی استفاده کنید. مگ‌سیف دئو ممکن است مانند اثر مواد نَرم با گذشت زمان دچار سایش عادی شود. ناحیه‌ی لولای شارژر مگ‌سیف دئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر در حالت تاشده قرار گیرد، به‌مرور‌زمان چروک خواهد خورد. افزون‌براین، گذاشتن شارژر در محیطی بسیار گرم (مانند داخل خودرو در یک روز گرم) در حالت تاشده ممکن است به ایجاد چین‌وچروک‌های عمیق‌تر در آن قسمت منجر شود. این امر کارایی و عملکرد لوازم جانبی را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد.

اپل در سند یادشده خاطرنشان می‌کند که لوازم جانبی شارژ دوگانه برای پشتیبانی هم‌زمان آیفون و اپل واچ به حداقل ۱۵ وات نیرو (۵ ولت و ۳ آمپر یا ۹ ولت و ۱٫۶۷ آمپر) نیاز خواهند داشت. علاوه‌براین، نرخ شارژ بی‌سیم در این سند ذکر شده است. اپل ادعا می‌کند ۱۱ وات‌ساعت برق برای آداپتور ۹ ولت (۲٫۲۲ آمپر) و ۱۴ وات برای آداپتورهای دارای درجه‌ی ۹ ولت (۳ آمپر) یا بیشتر لازم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات