بازار لوازم جانبی اپل ۱۹٫۹ میلیارد دلار ارزش دارد

بازار لوازم جانبی اپل ۱۹٫۹ میلیارد دلار ارزش دارد

گزارش پژوهشی مؤسسه‌ی Zion Research اعلام می‌کند ارزش بازار لوازم جانبی اپل ۱۹٫۹ میلیارد دلار است. طبق اعلام Zion Research، محافظ صفحه‌نمایش محبوب‌ترین وسیله‌ی جانبی به‌حساب می‌آید.

هرچه دستگاه‌های تولید‌شده توسط اپل در سطح دنیا محبوب‌تر می‌شوند، طبیعتا میزان تقاضا برای لوازم جانبی شرکت کوپرتینویی نیز افزایش پیدا می‌کند. گزارش پژوهشی مؤسسه‌ی Zion Research به‌تازگی با محوریت اندازه بازار لوازم جانبی اپل منتشر شده است. Zion Research در گزارش خود ضمن اشاره به محبوب‌ترین نوع از لوازم جانبی اپل، سراغ بهترین تولیدکنندگان متفرقه‌ی (ترد پارتی) لوازم جانبی رفت و پیش‌بینی کرد درآمد سالانه‌ی لوازم جانبی طی ۶ سال آینده رشدی محسوس تجربه کند و به ۲۷٫۴ میلیارد دلار برسد.

گزارش کامل ۱۵۷ صفحه‌ای Zion Research که حاصل تحقیقات گسترده است، موارد مختلفی همچون تحلیل صنعت لوازم جانبی اپل، تحلیل پیشنهاد‌های سرمایه‌گذاری،‌ بررسی چشم‌انداز رقابتی بازار، تحلیل منطقه‌ای، پروفایل‌های شرکتی و... را شامل می‌شود. به‌علاوه بخش جمع‌بندی گزارش، حاوی مطالب جالبی است.

 Zion Research با بررسی بازار متوجه شد محافظ‌های صفحه‌نمایش، محبوب‌ترین لوازم جانبی تولیدشده توسط اپل در دنیا هستند. در نظر داشته باشید که آیفون‌ها پرفروش‌ترین محصولاتی هستند که اپل می‌سازد و کاربران آیفون به‌شکلی گسترده به محافظ‌های صفحه‌نمایش متکی هستند تا خطر آسیب‌رسیدن به صفحه‌نمایش گوشی را به حداقل برسانند. مؤسسه‌ی Zion Research همچنین می‌نویسد عرضه‌ی آیفون SE نسل دوم و تمرکز ویژه‌ی اپل بر بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده باعث شد میزان تقاضا برای محافظ‌های صفحه‌نمایش افزایش پیدا کند.

در بخشی از گزارش می‌خوانیم: «اپل به برندی بسیار محبوب تبدیل شده و آیفون پرفروش‌ترین محصول برند اپل است؛ همین موضوع باعث شده میزان استفاده از محافظ صفحه‌نمایش افزایش پیدا کند، زیرا محافظ صفحه‌نمایش مهم‌ترین وسیله‌ی جانبی گوشی به‌حساب می‌آید. همچنین معرفی چندین مدل جدید از آیفون با قیمت مناسب روی افزایش میزان استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش مؤثر بوده است. محافظ‌های صفحه‌نمایش، المانی مهم برای بازار لوازم جانبی اپل هستند». مؤسسه‌ی Zion در ادامه‌ی گزارش خود، محافظ صفحه‌نمایش آیفون و آیپد را پربارترین دسته‌ی لوازم جانبی اپل خطاب کرد.

اپل سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های متفرقه نظیر بلکین را به‌منظور نصب محافظ صفحه‌نمایش در فروشگاه‌های حضوری دارد و محافظ صفحه‌نمایش، چیزی نیست که اپل به‌صورت کاملا اختصاصی تولید کند. Zion نوشت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی بیشتر از هر زمان دیگری روی نمایشگرهای لمسی تأکید دارند. نمایشگر لمسی، مهم‌ترین قطعه‌ی هر دستگاه است و بیشتر از همه‌ی قطعات دیگر در خطر آسیب‌ دیدن قرار دارد.

شرکت تولیدکننده‌ی محافظ صفحه‌نمایش گوشی و تبلت برای جلوگیری از شکسته شدن نمایشگر، از نوعی شیشه‌ی سخت استفاده می‌کند. هرچه قیمت گوشی‌های هوشمند بالا می‌رود، مردم تمایل بیشتری به استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش دارند. طبق گفته‌ی Zion، همین موضوع است که در بازار لوازم جانبی اپل، روی افزایش تقاضا برای محافظ‌های صفحه‌نمایش تأثیر محسوسی گذاشته. مؤسسه‌ی Zion از شرکت‌های 3M و Bose Corporation و (Western Digital Corporation (SanDisk و Logitech و .Otter Products, LLC و Decoded و Adobe و Bang & Olufsen و Incase و ACCO به‌عنوان موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی اپل یاد می‌کند. 

Zion معتقد است بازار لوازم جانبی اپل در سال ۲۰۱۹ بالغ‌بر ۱۹٫۹ میلیارد دلار ارزش داشته و طی سال‌های پیش‌رو رشد سالانه‌ی ۴٫۷ درصدی تجربه خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۶ ارزشش به ۲۷٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید. ظاهرا این عدد شامل لوازم جانبی خود اپل نمی‌شود؛ زیرا شرکت کوپرتینویی در جدیدترین گزارش مالی سال جاری میلادی اعلام کرد در یک بازه‌ی زمانی سه‌ماهه، ۶٫۴۵ میلیارد دلار از فروش «پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی» درآمد کسب کرده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟


منبع 9to5mac

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید