اپل ایرپاور احتمالا مجددا در مسیر توسعه قرار گرفته است

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر جدیدی که در رسانه‌های فناوری فاش شده‌ است، احتمال طراحی جدی و توسعه‌ی ایرپاور را تقویت می‌کنند و شاید به‌زودی شاهد رونمایی از آن باشیم.
تبلیغات

آیا اپل هنوز طراحی و توسعه‌ی پنل شارژ ایرپاور را در دستور کار دارد؟ برخی رسانه‌های فناوری با انتشار تصاویر فاش شده‌ی احتمالی از سخت‌افزار کوپرتینویی‌ها، ادعا می‌کنند که شاید به‌زودی شاهد رونمایی محصول نهایی باشیم. به‌علاوه، اطلاعات کلی دیگری هم از AirPower به دست رسانه‌ها رسیده است.

جان پراسر که سابقه‌ی خوبی در انتشار تصاویر افشاسازی از سخت‌افزارها دارد، چندی پیش تعدادی تصویر از اپل ایرپاور در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد این دستگاه هنوز در برنامه‌ی توسعه‌ی اپل قرار دارد. او ابتدا در ماه مارس ادعا کرده بود که پروژه‌ی مذکور، هنوز در برنامه‌های توسعه‌ی اپل قرار دارد. تصاویر جدید نشان می‌دهند که بالاخره فازهای طراحی اولیه به پایان رسیده‌اند و قابلیت‌هایی همچون شارژ ساعت هوشمند اپل واچ هم در پنل شارژ دیده می‌شود. پراسر در توییت‌های قبلی گفته بود که یکی از چالش‌های اصلی توسعه، همین قابلیت شارژ اپل واچ بوده است.

اپل ایرپاور

در تصاویر منتشرشده می‌بینیم که ساعت هوشمند اپل واچ و کیس ایرپادز پرو به‌صورت هم‌زمان شارژ می‌شوند. از نکات مهم دیگری که پراسر در توییت‌ها بعدی روی آن تأکید می‌کند، عدم وجود پورت لایتنینگ در ایرپاور است. درواقع او می‌گوید که اتصال پد شارژ به منبع تغذیه، با کابل لایتنینگ انجام نمی‌شود. احتمالا کوپرتینویی‌ها از پورت USB-C در ایرپاور استفاده خواهند کرد. آیپد پرو جدید مجهز به لایتنینگ نیست و برخی شایعه‌ها هم ادعا می‌کنند که آیفون ۱۲ آخرین گوشی آیفون با پورت لایتنینگ خواهد بود.

با وجود اخبار و شایعه‌های اخیر، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان عرضه‌ی نهایی ایرپاور را به بازار تأیید یا رد کرد. اپل پس از تأخیرها و تغییر برنامه‌های متعدد، به رسانه‌ها گفته بود که ایرپاور، پیش‌نیازهای کیفی را برای عرضه به بازار ندارد. آن‌ها در ماه مارس ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی گفته بودند که پروژه‌ی ایرپاور، لغو شده است. گزارش‌های اولیه ادعا می‌کردند که دستگاه شارژ بی‌سیم اپل مشکل گرم شدن بیش از حد دارد. به‌علاوه، کوپرتینویی‌ها تصمیم داشتند تا با یک پد شارژ، سه دستگاه ازجمله اپل واچ را به‌صورت هم‌زمان شارژ کنند که با نمونه‌های اولیه، ممکن نمی‌شد.

درنهایت کاربران و کارشناسان زیادی در سرتاسر جهان منتظر عرضه‌ی یک لوازم جانبی اختصاصی شارژ ازسوی اپل هستند. به‌همین دلیل شایعه‌ها و اخبار این‌چنینی با توجه و استقبال بالایی مواجه می‌شوند. زمان زیادی تا رویداد WWDC 2020 باقی نمانده است و شاید هنوز بتوان اطلاع‌رسانی بیشتر یا حتی رونمایی ایرپاور را در رویداد پیش رو انتظار داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات