سرفیس پن 2 احتمالا فردا همراه سرفیس مبتنی بر ARM معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس پن ۲ مایکروسافت احتمالا فردا در کنار سرفیس مبتنی بر ARM با ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معرفی خواهد شد.
تبلیغات

رویداد ویژه‌ی مایکروسافت با محوریت محصولات خانواده‌ی سرفیس، سرانجام فردا برگزار خواهد شد. درحالی که فاصله‌ی چندانی تا آغاز مراسم نداریم، تقریبا تمامی جزئیات مرتبط به آن فاش شده‌اند. ایوان بلس صبح امروز تصاویر جدیدی را در صفحه‌ی توییتر خود منتشر کرد که در آن‌ها شاهد محصولاتی نظیر سرفیس پرو ۷، سرفیس‌ لپ‌تاپ ۳ و سرفیس پرو مبتنی بر ARM بودیم. اگر رندرهای فاش‌شده را با دقت مشاهده کرده باشید، قطعا می‌دانید که در تصاویر منتسب به سرفیس مجهز به پردازنده‌ی ARM قلم ویژه‌ی سرفیس با نام سرفیس پن (Surface Pen) نیز دیده می‌شد. شایعه‌های اخیر می‌گویند که مایکروسافت قصد دارد سرفیس جدید مبتنی بر ARM را با نام سرفیس کمپس (Surface Campus) رونمایی کند.

ظاهرا مایکروسافت از مدت‌ها پیش روی مدل جدید سرفیس پن کار می‌کند و قصد دارد آن را با یک طراحی بهبودیافته به‌همراه سرفیس پرو مبتنی بر ARM معرفی و عرضه کند. در حال حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که تغییرات موردبحث قرار است چه تاثیراتی روی عملکرد کلی سرفیس پن ۲ بگذارند، با این‌حال طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌ها،‌ امکان شارژ بی‌سیم قلم جدید مایکروسافت وجود خواهد داشت.

مایکروسافت سرفیس پن 2 / Microsoft Surface Pen 2

ظاهرا مایکروسافت یک شارژ مستقل بی‌سیم جدید به‌طور ویژه برای سرفیس پن طراحی کرده است و کاربر می‌تواند از طریق این شارژر، قلم لمسی سرفیس را به‌راحتی شارژ کند. در تصویر بالا می‌توانید نظاره‌گر طراحی جدید سرفیس پن مایکروسافت باشید. بر اساس این تصویر، سرفیس پن ۲ قرار است در مقایسه با سرفیس پن، دارای طراحی مسطح‌تری باشد. در ضمن اخیرا در گزارشاتی اعلام شده بود که شارژر بی‌سیم سرفیس پن ۲ توانسته است استاندارد FCC را دریافت کند.

افزون بر موارد یادشده،‌ ظاهرا کاربران خواهند توانست سرفیس پن جدید را در داخل تایپ کاور سرفیس مبتنی بر ARM جای دهند. در واقع حتی وقتی که سرفیس پن در داخل تایپ کاور جای گرفته باشد، امکان بستن آن وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی پیش نمی‌آید. با این‌حال مطمئن نیستیم که تایپ کاور توانایی شارژ سرفیس پن ۲ را به‌صورت بی‌سیم داشته باشد.

مایکروسافت سرفیس پن 2 / Microsoft Surface Pen 2

منطقی است اگر فکر کنیم که تایپ کاور از پس انجام این کار بر بیاید، اما در هر صورت باید تمامی احتمالات را در نظر گرفت. اپل به کاربرانش اجازه می‌دهد با متصل کردن اپل پنسل به آیپد پرو، این قلم لمسی را شارژ کنند. بنابراین انتظار داریم که ردموندی‌ها نیز بخواهند رویکردی مشابه در پیش گیرند. یکی از کارشناسان حوزه‌ی فناوری نیز اخیرا در توییتی این موضوع را تأیید کرده است.

تا آغاز رویداد ویژه‌ی مایکروسافت کمتر از ۲۴ ساعت زمان باقی مانده است. گزارش‌های اخیر می‌گویند که ردموندی‌ها روی رویداد فردا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و این مراسم قرار است مراسم بسیار مهم و بزرگی باشد. زومیت قصد دارد پوشش جامع ویدئویی و متنی را از این کنفرانس، تقدیم شما کند. فردا عصر ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران حتما به زومیت سر بزنید.

دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات