پشتیبانی از HDR و HDMI 2.0 به مبدل چند پورت USB-C اپل اضافه شد

یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پشتیبانی از HDR و HDMI 2.0 به نسخه جدید مبدل چندپورت دیجیتال AV به USB-C اپل اضافه شده است.
تبلیغات

شاید اپل بسیاری از پورت‌ها را از لپ‌تاپ‌هایش حذف کرده باشد؛ اما با خریداری آداپتور چندپورت رسمی می‌توان پورت‌های حذف‌شده را بازگرداند. اکنون اپل آداپتور چندپورت خود را به‌روزرسانی کرده تا آن را کاربردی‌تر کند.

طبق گزارش 9To5Mac، کوپرتینویی‌ها به‌طور کاملا بی‌سروصدا، آداپتور چندپورت دیجیتال AV به USB-C خود را با همان قیمت ۶۹ دلار سابق، از شماره مدل A1621 به A2119 به‌روز کرده‌اند. آداپتور مذکور پورت‌های HDMI، USB-C و USB-A را دارا است و هنگامی که به یک کامپیوتر مک یا آیپد متصل شود، به دستگاه این امکان را می‌دهد که علاوه‌بر شارژشدن، به مانیتور دیگر متصل شود و هم‌زمان عمل انتقال داده را نیز انجام دهد.

اگر قصد خرید آداپتور چند پورت اپل را دارید، مدل جدید، به‌دلیل ارتقاء ویژگی‌هایش قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد. پورت HDMI در مدل جدید اکنون از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند؛ این یعنی اگر با سیستم‌عامل‌های macOS Mojave 10.14.6 یا iOS 12.4 و بالاتر به‌کار گرفته شود، می‌تواند وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را با نرخ تازه‌سازی ۳۰ یا ۶۰ هرتز و همچنین وضوح 1080p را با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز ارائه دهد. برای رسیدن به بالاترین وضوح با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، به یکی از این دستگاه‌های اپل احتیاج خواهیم داشت:

  • مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی، معرفی‌شده از سال ۲۰۱۷ به بعد
  • آی‌مک رتینا معرفی‌شده از سال ۲۰۱۷ به بعد
  • آی‌مک پرو
  • آیپد پرو

مدل جدید آداپتور چندپورت اپل، همچنین از قابلیت HDR با فرمت‌های HDR10 و دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می‌کند تا درصورت وجود دستگاه پخش و نمایشگر سازگار با این ویژگی، کاربر را از مزایای آن بهره‌مند کند.

پورت‌های USB-C و USB-A به همان شکل در مدل جدید یاقی مانده‌اند و USB A سرعت انتقال USB 3.0 و شارژ آیفون، آیپد و آیپاد تاچ را ازطریق کابل مناسب، دارا است.

پورت USB-C برای شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر همراه یک آداپتور شارژ USB-C استفاده شود، می‌تواند باتری مک یا آیپد را شارژ کند.

توجه داشته باشید هنگامی که از آداپتور چندپورت استفاده نمی‌کنید، آن را از دستگاه‌ جدا کنید؛ در غیر این صورت، آداپتور شارژ باتری دستگاه متصل را خالی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات