هواوی از اینجوی 20 و 20 پلاس رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
هردو مدل گوشی‌های هوشمند جدید هواوی، اینجوی 20 و اینجوی 20 پلاس از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ 5G مدیاتک استفاده می‌کنند.
تبلیغات

برای مدتی می‌شد که اخباری از سری اینجوی ۲۰ در فضای مجازی منتشر می‌شد؛ محصولاتی که انتظار می‌رفت به‌جای تراشه‌های کرین از تراشه‌های سری دایمنسیتی مدیاتک استفاده کنند. حال، شرکت چینی نه‌تنها از دو گوشی هوشمند این سری به‌نام‌های اینجوی ۲۰ و اینجوی ۲۰ پلاس رونمایی کرده است، بلکه برخورداری آن‌ها از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ 5G را تأیید می‌کند.

در نگاه اول، شباهت بسیار قاب پشتی اینجوی ۲۰ پلاس به هواوی میت ۳۰ پرو نظرمان را به خود جلب می‌کند؛ اما در قاب جلویی می‌توان طراحی منحصربه‌فردی را رویت کرد. مقام‌های هواوی اعلام کرده‌اند که نسبت نمایشگر به بدنه ۹۲ درصد است و این یعنی حاشیه بسیار کمی در دورتادور نمایشگر وجود دارد. در اینجوی ۲۰ اما می‌توان بریدگی در بالای نمایشگر شبیه به سری آیفون ۱۱ مشاهده کرد که جایگاهی برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

مشخصات سخت‌افزاری اینجوی ۲۰ پلاس 5G

محصول جدید هواوی از نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۲۰ به ۹ برخوردار است و پنل IPS LCD را یدک می‌کشد. ابعاد ۶/۶۳ اینچی درکنار رزولوشن ۱،۰۸۰ در ۲،۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز از دیگر مشخصات نمایشگر اینجوی ۲۰ پلاس است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.0 به‌صورت کشویی در بالای بدنه این گوشی هواوی قرار گرفته است تا میزان بیشتری از سطح بدنه به نمایشگر اینجوی ۲۰ پلاس تعلق بگیرد.

نمایشگر اینجوی 20 پلاس هواوی

در دل هواوی اینجوی ۲۰ پلاس، تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ 5G ساخت مدیاتک قرار گرفته است و کاربر باتوجه‌به میزان نیاز خود می‌تواند از بین دو گزینه حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4X یکی را انتخاب کند. حافظه ذخیره ‌سازی نیز ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت دارد؛ اما افزایش این میزان تا سقف ۲۵۶ گیگابایت با استفاده از کارت حافظه وجود دارد.

در پنل پشتی، ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که متشکل است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4 و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4.

رنگبندی سبز اینجوی 20 پلاس هواوی

هواوی برای محصول جدید خود از باتری با ظرفیت ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که امکان شارژ سریع ۴۰ واتی آن وجود دارد. از دیگر مشخصات اینجوی ۲۰ پلاس می‌توان به برخورداری از رابط کاربری EMUI 10.1 با اندروید ۱۰، قرار گرفتن حسگر اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری اشاره کرد. اینجوی ۲۰ پلاس در رنگ‌بندی‌های مشکی، آبی، سبز و صورتی با برچسب قیمتی معادل ۳۳۵ دلار برای مدلی با حافظه رم ۶ گیگابایتی و قیمتی معادل ۳۶۵ دلار برای مدلی با حافظه رم ۸ گیگابایتی راهی بازار چین می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری هواوی اینجوی ۲۰ 5G

نسخه استاندارد سری اینجوی ۲۰ از نمایشگری ۶/۶ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن ۷۲۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. نرخ نوسازی این نمایشگر به ۶۰ هرتز می‌رسد و همان‌طور که اشاره شد مجهز به تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ مدیاتک شده است. کاربران می‌توانند محصول جدید هواوی را در دو مدل با حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی خریداری کنند؛ اما هردو مدل از حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کنند.

اینجوی 20 هواوی

درصورتی‌که میزان حافظه ذخیره‌سازی برای کاربر کافی نباشد، امکان افزایش ظرفیت آن تا سقف ۵۱۲ گیگابایت با استفاده از کارت‌های حافظه وجود دارد. در پنل پشتی اینجوی ۲۰ نیز ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که متشکل است از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2 و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو که امکان فوکوس روی سوژه از فاصله ۴ سانتی‌متری را به کاربر می‌دهد. در پنل جلو نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.0 به چشم می‌خورد.

نمایشگر اینجوی 20 هواوی

برخلاف نسخه پلاس، اینجوی ۲۰ از باتری با ظرفیت بیشتر یعنی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند؛ اما از فناوری شارژ ۱۰ واتی برخوردار است. حسگر اسکنر اثرانگشت مانند نسخه پلاس در لبه گوشی هوشمند قرار گرفته و انتظار می‌رود محصول جدید هواوی از رنگ‌بندی‌های یکسانی با نسخه پلاس به بازار عرضه شود. علاقه‌مندان می‌توانند مدل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم را با قیمتی معادل ۲۵۰ دلار و نسخه ۶ گیگابایتی را با قیمتی معادل ۲۸۰ دلار خریداری کنند.

دوربین اینجوی 20 هواوی

درحال‌حاضر، پیش‌فروش هردو نسخه در چین شروع شده و انتظار می‌رود از ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به بازار عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات