آیا گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ با دوربین پنج گانه خواهد بود؟

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که شایعات از برخورداری گلکسی A72 از ماژول دوربین پنج‌گانه خبر می‌دهند، گلکسی A52 سامسونگ گویا دوربین چهارگانه خواهد داشت.
تبلیغات

سامسونگ با گلکسی A9 مدل ۲۰۱۸ اولین گوشی هوشمند مجهز به ماژول دوربین چهارگانه را به دنیا معرفی کرد و حال، گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت کره‌ای روی ماژول دوربین پنج‌گانه برای استفاده در محصولات خود کار می‌کند. با اینکه استفاده از چنین ماژولی برای اولین‌بار در دنیا رخ نمی‌دهد؛ اما انتظار می‌رود گلکسی A72 اولین تلفن هوشمند مجهز به ماژول دوربین پنج‌گانه سامسونگ باشد.

درواقع نوکیا ۹ PureView اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین پنج‌گانه بود. در هر صورت، سری گلکسی A را می‌توان شامل محصولاتی دانست که همراه‌با آن‌ها، شرکت کره‌ای برخی از جدیدترین دستاوردهای خود را به علاقه‌مندان معرفی کرده است. گلکسی A72 نیز شامل این دسته می‌شود و قرار است دوربینی پنج‌گانه داشته باشد.

مشخصات دوربین پنج‌گانه گلکسی A72 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با امکان بزرگ‌نمایی سه‌برابر، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۵ مگاپیکسلی دیگری برای تشخیص میزان عمق در تصاویر تشکیل یافته است.

در مقایسه‌ای میان دوربین گلکسی A71 با A72 می‌توان گفت که سامسونگ دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتوی مشابهی با گلکسی اس ۲۰ FE را به ترکیب دوربین‌های A71 اضافه کرده است. با این حساب می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های دیگری مانند OIS را نیز در ماژول دوربین پنج‌گانه گلکسی A72 مشاهده کنیم؛ ویژگی که برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت‌شده بسیار کاربردی خواهد بود.

چنین اتفاقی در شایعات گذشته نیز تأیید شده بود و درواقع گلکسی A72 اولین گوشی هوشمند از سری گلکسی A است که از OIS در ماژول دوربین اصلی آن استفاده می‌شود. در مورد دوربین سلفی اما، شرکت کره‌ای به استفاده از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی بسنده کرده است و ویژگی خاصی به‌همراه ندارد.

در میان محصولات نسل بعدی سری گلکسی A گوشی هوشمند گلکسی A52 نیز قرار دارد که مانند مدل پیشین (A51) از دوربینی با ماژول چهارگانه برخوردار خواهد بود. سامسونگ انتظارات فراوانی از فروش دو تلفن هوشمند گلکسی A52 و A72 دارد. درواقع مقام‌های شرکت کره‌ای تخمین زده‌اند که فروش دو محصول ذکرشده به ۳۰ میلیون دستگاه برسد؛ رقمی که ۱۰ درصد از مجموع فروش سامسونگ را رقم خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات