اینستاگرام امکان خلق ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای را در Reels فراهم کرد

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد کاربران Reels از این پس می‌توانند ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای تولید کنند. Reels برخی به‌روزرسانی‌های دیگر نیز به‌خود دیده است.
تبلیغات

اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از به‌روزرسانی سرویس ریلز (Instagram Reels) خبر داد. بیانیه‌ی جدید اینستاگرام در حالی منتشر می‌شود که مدتی پیش در گزارش‌هایی اعلام شد رابط کاربری ریلز جذابیت زیادی برای کاربران ندارد و این سرویس نتوانسته به اهداف تعیین‌شده برای کشاندن کاربران زیادی به‌سمت خود، دست یابد. اینستاگرام می‌گوید به‌منظور بهبود ریلز همواره به بازخوردهای کاربران رجوع می‌کند. جدیدترین به‌روزرسانی اعمال‌شده در ریلز با نظر به بازخورد کاربران، برخی تغییرات در این سرویس اعمال می‌کند.

بر اساس این اطلاعیه، کاربران از این پس می‌توانند ویدئوهایی دوبرابر طولانی‌تر در قالب ریلز منتشر کنند. ریلز به‌هنگام آغازبه‌کار، امکان انتشار ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای را فراهم می‌کرد که به‌لطف به‌روزرسانی جدید، این محدودیت به ۳۰ ثانیه می‌رسد. بزرگ‌ترین رقیب ریلز یعنی تیک‌تاک به کاربران امکان می‌دهد ویدئوهایی با مدت‌‌زمان حداکثر یک دقیقه ضبط کنند. درواقع تیک‌تاک بود که باعث شد ویدئوهای کوتاه تا حد زیادی محبوبیت پیدا کنند. تیک‌تاک به‌صورت پیش‌فرض امکان تولید ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای را فراهم می‌سازد، اما کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند سراغ ویدئوهای طولانی‌تر بروند.

کاربران ریلز با درنظرگرفتن قابلیت‌های ارائه‌شده توسط تیک‌تاک، از اینستاگرام درخواست کردند امکان تولید ویدئوهای طولانی‌تر از ۱۵ ثانیه را نیز فراهم کند. اینستاگرام می‌گوید تایمر ریلز از سه به ۱۰ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. کاربران ریلز همچنین می‌توانند به‌شکلی ساده‌تر و در زمانی سریع‌تر، ویدئو را ویرایش کنند؛ اینستاگرام گفته ابزار داخلی ریلز امکان اصلاح و حذف تمامی کلیپ‌ها را فراهم می‌سازد. یکی از اتفاقاتی که طی چند وقت اخیر رخ داد،‌ این بود که کاربران ریلز بخش‌هایی از ویدئوهای طولانی‌تر تیک‌تاک را برش می‌دادند و در ریلز منتشر می‌کردند. افزایش محدودیت ویدئو از ۱۵ به ۳۰ ثانیه می‌تواند کاربران ریلز را به‌تولید محتوای اختصاصی برای این سرویس ترغیب کند. 

اینستاگرام تاکنون به‌طور دقیق نگفته است که امروزه چند نفر مشغول استفاده از ریلز هستند، بااین‌حال احتمال می‌دهیم کاربران استقبال خوبی از آن به‌عمل آورده باشند. دنیاگیری ویروس کرونا فرصت بسیار مناسبی برای پلتفرم‌های اجتماعی بود تا شمار کاربران خود را افزایش دهند. در این دوره به تیک‌تاک توجه بسیار زیادی شد و اینستاگرام با مشاهده‌ی پتانسیل ویدئوهای کوتاه، سرویس ریلز را با شباهت زیاد به تیک‌تاک راه‌اندازی کرد. شواهد نشان می‌دهند اینستاگرام سرمایه‌گذاری عظیمی برای بخش ریلز انجام داده است.

رابی استین، مدیر محصول اینستاگرام، مدتی پیش به‌هنگام آغازبه‌کار ریلز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج اعلام کرده بود اینستاگرام به سرگرمی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. استین در آن زمان گفت اینستاگرام امیدوار است به‌لطف فرمت جدیدی که ریلز تعریف می‌کند، سرگرمی ارائه‌شده توسط اینستاگرام وارد مرحله‌ی جدیدی شود. مدیر محصول ریلز نیز به‌تازگی اعلام کرده او و اعضای تیمش قصد دارند ریلز را بر اساس بازخوردهای به‌دست‌رسیده از کاربران بهبود بخشند و به‌روزرسانی‌هایی دردسترس قرار دهند که خلق و ویرایش ویدئو را به‌کاری ساده‌تر تبدیل کند. 

کاربرانی که در ریلز استفاده کرده‌اند می‌گویند فرایند خلق ویدئو در آن،‌ کار چندان لذت‌بخشی نیست. افزایش محدودیت ضبط ویدئو از ۱۵ به ۳۰ ثانیه و همچنین فراهم‌سازی امکان اصلاح و حذف تمامی کلیپ‌ها، قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند مشکلات را تا حدی رفع کنند، اما تمامی مشکل‌ها را از بین نمی‌برند.

چیزی که تیک‌تاک را به پلتفرمی خاص تبدیل می‌کند این است که برای خلق ویدئوهایی که ظاهر نسبتا جذابی دارند، لازم نیست حتما ویرایشگر حرفه‌ای ویدئو باشید. در تیک‌تاک می‌توانید جلوه‌های بصری جالبی را به‌همراه موسیقی مدنظرتان به ویدئو اضافه کنید. تیک‌تاک با قابلیت Sound Sync می‌تواند به‌صورت خودکار،‌ آهنگی را که با ویدئوی شما هماهنگ باشد پیدا کند. در ریلز به‌منظور پیدا کردن موسیقی سازگار با ویدئو باید به‌صورت دستی عمل کنید. ریلز همچنین برخی دیگر از قابلیت‌های کاربردی تیک‌تاک نظیر Family Pairing را ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات