بهترین فلش مموری های موجود در بازار [اسفند ماه ۱۴۰۰]

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
در مقاله‌ی پیش رو، بهترین فلش مموری‌های بازار از نظر ظرفیت و کاربرد و سرعت معرفی شده‌اند. همچنین، نکات پیش از خرید فلش مموری و تفاوت رابط‌های به‌کار‌رفته در انواع این درایو USB به‌اختصار توضیح داده شده است.
تبلیغات

گوشی‌های موبایل ضروری‌ترین گجت‌های زندگی امروز محسوب می‌شوند؛ ولی بعید است که بتوانید کارهای روزمره خود را بدون وجود فلش مموری‌ها تصور کنید. درحقیقت، فلش مموری‌ها همان نقشی را بازی می‌کنند که سال‌ها پیش بر گردن سی‌دی‌ها و دیسک‌های فلاپی بود؛ یعنی ابزاری برای جابه‌جا‌کردن اطلاعات. راه درست‌تر است که همه‌ی اطلاعاتمان را در اینترنت و به‌اصطلاح فضای ابری ذخیره کنیم؛ اما این کار به زیرساخت سریع و بی‌نقصی نیاز دارد که حداقل هنوز با آن فاصله‌ی زیادی داریم. به‌علاوه، هنوز کاربردهایی برای فلش مموری وجود دارد که اینترنت نمی‌تواند جایگزین آن شود.

نکاتی که هنگام خرید فلش مموری باید به آن‌ها توجه کرد

خرید فلش مموری شاید مانند دیگر وسیله‌های الکترونیکی، پیچیدگی‌های زیادی نداشته باشد؛ اما نمی‌توان بی‌گدار به آب زد! نکاتی وجود دارند که پیش از خرید درایو USB، بهتر است آن‌ها را بدانید. این نکات بدین‌شرح‌اند:

کیفیت ساخت حافظه

کیفیت ساخت همه‌ی فلش مموری‌ها یکسان نیست و مرغوبیت حافظه‌ی به‌کار‌رفته در درایو USB یکی از مهم‌ترین عوامل آن است. یکی از دلایل قیمت چند برابر ارزان‌تربودن فلش مموری‌های شرکت‌های متفرقه از شرکت‌های معتبر، استفاده از تراشه‌ی حافظه‌ی بازیافتی است که عمر بسیار کمی دارند. چاره‌ی کار، خرید محصولات شرکت‌های معتبر است که از حافظه‌های شرکت‌های معروفی مانند سامسونگ، سن دیسک، اینتل و مایکرون استفاده می‌کنند.

ظرفیت

پیش از خرید فلش مموری، ابتدا باید تعیین کنید که ظرفیت موردنیاز شما چقدر است؛ مثلاً برای جابه‌جایی جزوات و تحقیقات دانشجویی ۸ گیگابایت یا حتی کمتر نیز کافی است یا برای پخش موسیقی در ماشین ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت کفایت می‌کند؛ البته برای انتقال پروژه‌های فیلم و فایل نصبی بازی و برنامه‌ها، حداقل به فلش مموری ۶۴ گیگ نیاز خواهید داشت.

سرعت

استاندارد USB استفاده‌شده در فلش مموری، یکی از عوامل تعیین‌کننده‌ در سرعت خواندن و نوشتن آن است. برای نمونه، سرعت انتقال داده در USB 3.0 درمقایسه‌با USB 2.0 حدود ۱۰ برابر بیشتر است. با اینکه اکثر فلش مموری‌های جدید بازار از استاندارد USB 3.0 استفاده می‌کنند، بد نیست با نسل جدید این استاندارد و تفاوت سرعت آن‌ها نیز آشنا شوید. در جدول زیر، تفاوت‌های چند نسخه از USBها را مشاهده می‌کنید.

پارامترها/نام استاندارد

USB 2.0

USB 3.2 Gen 1x1

USB 3.2 Gen 1x2

USB 3.2 Gen 2x1

USB 3.2 Gen 2x2

سرعت انتقال

۴۸۰ مگابیت‌برثانیه

۵ گیگابیت‌برثانیه

۱۰ گیگابیت‌برثانیه

۱۰ گیگابیت‌برثانیه

۲۰ گیگابیت‌برثانیه

نام دیگر

--

USB 3.0 یا USB 3.1 Gen 1

--

USB 3.1 Gen 2

--

نوع رابط

USB-A, USB-C, microUSB

USB-C

USB-A, USB-C, microUSB

USB-C

نوع تراشه‌ی مموری

اکثر فلش مموری‌های موجود در بازار از دو نوع استاندارد USB 2.0 و USB 3.0 استفاده می‌کنند که توصیه می‌شود برای فلش مموری‌های بیشتر از ۸ گیگابایت حتماً نوع USB 3.0 آن‌ را بخرید. برای آشنایی بیشتر با انواع حافظه‌ها، می‌توانید مقدمه‌ی مقاله‌ی «بهترین SSD با بودجه متفاوت برای کاربری‌‌‌های مختلف» را مطالعه کنید.

درگاه‌های ارتباطی

بسته به نیاز و کاربردتان باید تعیین کنید که فلش مموری مدنظرتان،از چه درگاه یا درگاه‌هایی برخوردار باشد. به‌عنوان مثال، اگر مک بوک دارید، به فکر خرید فلشی باشید که درگاه USB-C داشته باشد.

شکل ظاهری

ممکن است طراحی و شکل ظاهری و حتی جنس بدنه‌ی فلش مموری در انتخاب برخی کاربران تأثیرگذار باشد. برای نمونه، اگر احتمال می‌دهید که فلش مموری درمعرض خطرِ افتادن و له‌شدن باشد، جنس بدنه‌ی فلزی می‌تواند مقاومت‌تر باشد.

شرکت سازنده

ساخت فلش مموری پیچیدگی سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی هوشمند را ندارد و شرکت‌های زیادی دست به تولید آن می‌زنند که اکثرشان کیفیت لازم را ندارند؛ اما برخی شرکت‌های معتبر با رعایت اصول و استانداردهای ممکن، محصولات درجه‌یک و باکیفیتی دراختیار کاربران قرا می‌دهند.

اگر بخواهیم نام برخی از شرکت‌های معروف و معتبر را ذکر کنیم، می‌توانیم به ای دیتا، توشیبا، سن دیسک، اچ‌پی، سیلیکون پاور، اپیسر، لکسار، سامسونگ، وریتی، کینگستون، وسترن دیجیتال، فیلیپس، ترنسند و پتریوت اشاره کنیم؛ بنابراین، اگر نتوانستید مدل‌های معرفی‌شده در‌ادامه‌ی این مقاله را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل از یکی از این برندها بخرید.

قیمت

قطعاً یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید فلش مموری مانند هر کالای دیگری، قیمت آن است؛ البته توصیه می‌کنیم با خرید محصول باکیفیت و کمی گران‌تر، از هزینه‌ی بعدی بیشتر و خرابی احتمالی آن جلوگیری کنید.

گارانتی

حتی اگر محصول مدنظر شما از برندی معتبر باشد، هرگز بدون داشتن گارانتی معتبر آن را نخرید. دراین‌میان، برخی از فلش مموری‌ها گارانتی مادام‌العمر دارند که تا حدود زیادی خیالتان را راحت می‌کند. توجه کنید که بسته به نوع گارانتی، ممکن است تنها خسارت مادی شما جبران شود و اطلاعاتتان هرگز باز نگردد؛ پس حتماً چند کپی از اطلاعات ضروری خود در حافظه‌های مختلف داشته باشید.

انواع USB و تفاوت آن‌ها

در سال‌های اخیر، اکثر لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای خانگی از درگاه‌های جدید USB 3.0 بهره می‌برند یا حداقل در‌کنار درگاه‌های دیگر یک درگاه از این نوع USB را در خود جای داده‌اند؛ پس دلیلی ندارد که هنگام خرید فلش مموری، نوع USB 2.0 آن‌ را تهیه کنید که به‌نوعی منسوخ شده است.

همان‌طورکه پیش‌تر نیز گفتیم، USB 3.0 حدوداً ۱۰ برابر سریع‌تر از USB 2.0 است؛ البته نسل سوم USB مشتقات دیگری دارد که بین آن‌ها نیز تفاوت سرعت وجود دارد که بعد از عرضه‌ی USB 3.2، نام آن‌ها نیز دستخوش تغییر شده است. برای نمون، USB 3.0 به USB 3.2 Gen 1 و USB 3.1 به USB 3.2 Gen 2 و USB 3.2 اصلی به USB 3.2 Gen 2x2 تغییر نام داده است که مهم‌ترین تفاوت بین آن‌ها، سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها است.

حداکثر سرعت انتقال داده برای استانداردهای مختلف USB 3.2 به‌ترتیب به ۵ و ۱۰ و ۲۰ گیگابیت‌‌بر‌‌ثانیه می‌رسد که USB 3.2 Gen 2x2 با بیشترین سرعت از دو لِین ۱۰ گیگابیتی بهره می‌برد.

بهترین فرمت‌های فلش مموری

فرمت‌های زیادی برای فلش مموری‌ها در نظر گرفته شده است که هرکدام معایب و مزایایی دارند؛ اما سؤال این است: در‌حال‌حاضر، بهترین فرمت برای فلش مموری چیست؟ کوتاه‌ترین جواب موجود برای این سؤال، یکی از دو فرمت FAT32 و exFAT است که هرکدام در شرایطی می‌تواند بهترین باشد.

در ابتدا، این موضوع را در نظر بگیرید که برای جلوگیری از طولانی‌شدن بحث از توضیحات مفصل درباره‌ی انواع فرمت‌های فلش مموری خودداری شده است و صرفاً برای آشنایی کاربران بی‌اطلاع در این زمینه فرمت‌ها را به‌اختصار معرفی خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنید که به حد کافی با این مباحث آشنا هستید، می‌توانید از این بخش بگذرید.

ابتدا سراغ فرمت اختصاصی ویندوز، یعنی NTFS می‌رویم که مایکروسافت آن‌را توسعه داده است و با لینوکس هم سازگاری دارد. در این فرمت،می‌توان فایل‌هایی با حجم بسیار زیاد را انتقال داد؛ اما استفاده از فرمت NTFS برای فلش مموری توصیه نمی‌شود.

دو فرمت اختصاصی Mac، یعنی HFS+ و APFS هستند که APFS در سال ۲۰۱۷ جایگزین HFS+ شد. APFS یا Apple File System بهبودهای زیادی درمقایسه‌با فرمت پیشین به‌خود دید که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به افزایش حداکثر حجم فایل اشاره کرد؛ البته این دو فرمت با دیگر سیستم‌عامل‌ها، ازجمله‌‌ ویندوز به‌خوبی سازگار نیستند.

دو فرمت دیگر، یعنی FAT32 و exFAT درواقع بهترین فرمت برای فلش مموری هستند؛ البته این احتمال زیاد است که فلش مموری که خریده‌اید، به‌صورت پیش‌فرض از فرمت FAT32 استفاده کند. مزیت اصلی این نوع فرمت سازگاری آن با هر سه سیستم‌عامل اصلی ویندوز و لینوکس و مک است. بزرگ‌ترین مشکل FAT32 محدودبودن حجم فایل برای انتقال تا ۴ گیگابایت است.

فرمت exFAT که مایکروسافت آن را توسعه داده است، محدودیت حجم برای انتقال فایل ندارد (تا ۱۲۸ میلیون گیگابایت) و از همان گستردگی سازگاری فرمت FAT32 با انواع سیستم‌عامل‌ها نیز بهره می‌برد. این فرمت بسیار مناسب افرادی است که فایل‌های حجیم را بین انواع سیستم‌عامل‌ها جابه‌جا می‌کنند.

به‌طورکلی، توصیه می‌شود که برای فلش مموری خود از فرمت FAT32 استفاده کنید یا اگر حجم فایلی که می‌خواهید روی فلش مموری‌تان ذخیره کنید، بیش از ۴ گیگابایت است، استفاده از فرمت exFAT می‌تواند حالتی ایدئال برای شما باشد.

درادامه، بهترین فلش مموری‌های بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

بهترین فلش مموری ۸ گیگابایت

ترنسند مدل JetFlash 380G

فلش موری ترنسند جت فلش 380G مدل ۸ گیگابایت

فلش مموری «ترنسند مدل JetFlash 380G» با داشتن دو درگاه USB 2.0 و میکرو USB، سرعت مناسب، طراحی زیبا و استانداردهای لازم، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید فلش مموری ۸ گیگابایت باشد. همچنین، این فلش مموری به OTG مجهز است که می‌توان آن‌ را علاوه‌بر لپ‌تاپ و کامپیوتر، به گوشی هوشمند نیز متصل کرد.

بهترین فلش مموری ۱۶ گیگابایت

سن دیسک مدل CZ73

فلش مموری سن دیسک CZ73

فلش مموری سن دیسک مدل CZ73 علاوه‌بر سبک‌بودن، اندازه‌ای مناسب دارد و از رابط USB 3.0 نیز بهره می‌برد. گفته می‌شود سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این فلش مموری به‌ترتیب به ۱۵۰ و ۴۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد که سرعت بسیار مناسبی است.

بهترین فلش مموری‌های ۳۲ گیگابایت

ای دیتا مدل S102 Pro

فلش مموری ای دیتا S102 Pro

فلش مموری ای دیتا مدل S102 Pro با داشتن رنگ‌بندی و ظاهری جذاب و بدنه‌ای فلزی و بهره‌مندی از USB 3.0 با سرعت خواندن و نوشتن ۹۰ و ۳۰ مگابیت‌برثانیه، یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. این فلش مموری کیفیت ساخت مطلوبی دارد و طبیعتاً کمی از دیگر رقبایش گران‌تر است که منطقی به‌نظر می‌رسد.

کیوکسیا مدل U366

بهترین فلش مموری ۳۲ گیگابایت - کیوکسا مدل U366

ممکن است ابتدا با شنیدن نام «Kioxia» تصور که با یک برند تازه‌کار و گمنام طرف هستیم؛ اما بد نیست بدانید که کیوکسیا، همان «توشیبا» است. نام این شرکت که از ترکیب «Kioku» به معنی حافظه و «Axia» به معنی ارزش، به‌دست آمده، از سال ۲۰۱۸ از توشیبا جدا شده است. فلش مموری «کیوکسیا مدل U366» جنس بدنه‌ی مقاوم و فلزی دارد و با اندازه‌ای جمع‌وجور، داشتن یک حلقه برای اتصال بند و همچنین سرعت خواندن و نوشتن حدودی ۱۵۰ و ۱۵ مگابایت‌برثانیه، یکی از انتخاب‌های ارزشمند خواهد بود.

لکسار مدل JumpDrive V100

فلش مموری لکسار JumpDrive V100

اگر به‌دنبال مدلی ارزان‌تر با طراحی متفاوت می‌گردید، می‌توانید سراغ فلش مموری لکسار مدل V100 بروید. این درایو USB از طراحی زیبا و بدنه‌ی پلاستیکی باکیفیت و سرعت راضی‌کننده بهره می‌برد و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد و رابطش از نوع USB 3.0 است.

بهترین فلش مموری ۶۴ گیگابایت

سن دیسک مدل Ultra Trek cz490

فلش مموری سن دیسک Ultra Trek cz490

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Trek cz490 با وزن و اندازه‌ای بسیار مناسب، سرعت انتقال داده‌ی زیاد و پایدار، بهره‌مندی از USB 3.0 و قیمت مناسب، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای خرید فلش مموری ۶۴ گیگابایت است.

مدل‌های دیگری نیز مانند ای دیتا مدل S102 Pro و ای دیتا مدل UV131 وجود دارند که از ارزش خرید زیادی برخوردار‌‌‌ند و می‌توانید برای خرید، یکی از آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید. همچنین، S102 Pro ای دیتا در ظرفیت‌های دیگری نیز عرضه شده که همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها در آن ظرفیت است؛ اما کمی گران‌تر از رقبای مشابه خود خواهد بود.

کیوکسیا مدل U301

فلش مموری کیوکسیا U301

چنانچه ترجیح می‌دهید مبلغ پایین‌تری را برای خرید فلش مموری ۶۴ گیگابایتی بپردازید، در این صورت پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ فلش مموری کیوکسیا مدل U301 بروید. فلش درایو U301 از رابط USB 3.2 Gen 1 بهره می‌برد و سرعت خواندن و نوشتن حدودی ۱۵۰ و ۱۵ مگابایت‌برثانیه‌ای را برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

بهترین فلش مموری ۱۲۸ گیگابایت

پتریوت مدل Supersonic Boost XT

فلش مموری پتریوت Supersonic Boost XT

اگر به‌دنبال خرید فلش مموری مقاوم دربرابر ضربه و شوک و آب هستید که از جدیدترین رابط USB و سرعت رضایت‌بخش نیز برخوردار باشد، پیشنهاد ما مدل سوپرسونیک بوست XT از برند کهنه‌کار و معتبر پتریوت است؛ البته قیمت این فلش مموری از میانگین قیمت محصولات مشابه بازار گران‌تر است.

سن دیسک مدل Ultra Trek cz490

فلش مموری سن دیسک Ultra Trek cz490

برای خرید فلش مموری ۱۲۸ گیگابایت، می‌توان سراغ نسخه‌ی ظرفیت حجیم‌تر از مدل پیشنهادی برای ظرفیت ۶۴ گیگابایت، یعنی فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Trek cz490 رفت. این محصول با داشتن کیفیت مثال‌زدنی و قیمت معقول و سرعت انتقال پایدار، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

کیوکسیا مدل U365

راهنمای خرید فلش مموری - کیوکسیا مدل U365

همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر کردیم، برند ژاپنی و مطرح کیوکسیا اخیراً از توشیبا جدا شده است. فلش مموری «کیوکسیا مدل U365» که مشابه مدلی از توشیبا با همین نام است، از کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد و همچنین سرعت خواندن و نوشتن تقریبی ۲۴۰ و ۲۰ مگابایت‌برثانیه را ازطریق رابط USB 3.2 ارائه می‌دهد.

بهترین فلش مموری ۲۵۶ گیگابایت

توشیبا مدل U365

فلش مموری توشیبا مدل U365

فلش مموری توشیبا مدل U365 با بهره‌مندی از ظاهری شیک و ساده، USB 3.0، کیفیت ساخت و قیمت مناسب می‌تواند اولین انتخاب برای خرید فلش مموری ۲۵۶ گیگابایت باشد. توجه داشته باشید که فلش‌های توشیبا از مدتی پیش با نام Kioxia روانه‌ی بازار می‌شوند؛ بنابراین فلش مموری U365 با نام Kioxia U365 نیز در بازار به‌فروش می‌رسد. دراین‌بین، مدل «S102 Pro ای دیتا» با قیمتی گران‌تر از این فلش مموری، همچنان به‌عنوان گزینه‌ی مناسب بعدی مطرح است.

بهترین فلش مموری ۵۱۲ گیگابایت

سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe

فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive Luxe

فلش مموری اولترا دوال درایو لوکس از برند سن دیسک با داشتن دو درگاه USB 3.0 و USB-C و طراحی زیبا و کاربردی و قیمتی رقابتی، بهترین انتخاب ممکن برای خرید فلش مموری ۵۱۲ گیگابایت است. ناگفته نماند می‌توان با هزینه‌ی بیشتر سراغ S102 Pro ای دیتا رفت که کیفیت ساخت بهتر و سرعت بیشتری دارد؛ ولی از درگاه ارتباطی دوم، مانند USB-C یا لایتنینگ بی‌بهره است.

بهترین فلش مموری یک ترابایت

سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe

فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive Luxe

گزینه‌های زیادی برای خرید فلش مموری یک ترابایت وجود ندارد و با انتخاب‌های محدودی روبه‌رو هستیم. همچنین، قیمت فلش مموری‌ها با این ظرفیت گران است و اگر مشکلی با اندازه‌ی هارد‌های اکسترنال ندارید، خرید هارد اکسترنال با ظرفیت یکسان از‌نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود.

اگر با تمام این تفاسیر بازهم به فلش مموری با ظرفیت بسیار زیاد یک ترابایت نیاز دارید، پیشنهاد ما فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe است. همان‌طورکه در مدل ۵۱۲ گیگابایت این محصول نیز اشاره شد، علاوه‌بر سرعت زیاد و کیفیت ساخت مناسب، این فلش مموری از دو درگاه USB 3.0 و USB-C نیز بهره می‌برد.

بهترین فلش مموری‌ها با سرعت زیاد

ای دیتا مدل UE700 Pro

فلش مموری ای دیتا UE700 Pro

ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در‌کنار جنس بدنه‌ی آلومینیومی، طراحی زیبا، قیمت مناسب و سرعت خواندن و نوشتن ۳۶۰ و ۱۸۰ مگابایت‌برثانیه از ویژگی‌های بسیار مهم فلش مموری «ای دیتا مدل UE700 Pro» هستند. با استفاده از این فلش مموری، می‌توانید با خیال راحت فایل‌های حجیم خود را با سرعت بسیار زیاد جابه‌جا کنید. همچنین، طراحی UE700 Pro به‌صورت کشویی است و از اندازه و وزن مناسبی نیز دارد.

سن دیسک مدل EXTREME GO CZ880

فلش مموری سن دیسک EXTREME GO CZ880

اگر به‌دنبال حداکثر سرعت برای انتقال و جابه‌جایی اطلاعات‌تان می‌گردید و محدودیت مالی هم ندارید، می‌توانید سراغ فلش مموری سن دیسک مدل EXTREME GO CZ880 بروید که علاوه‌بر داشتن طراحی زیبا، طبق ادعای شرکت سازنده، سرعت خواندن و نوشتن ۴۲۰ و ۳۸۰ مگابیت‌برثانیه را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌براین، وزن بسیار سبک و ظرفیت ۱۲۸ گیگابات از دیگر ویژگی‌های این فلش مموری فوق‌العاده سریع است.

بهترین فلش مموری‌های لایتنینگ

سن دیسک مدل iXpand Mini

فلش مموری سن دیسک iXpand Mini

فلش مموری سن دیسک مدل iXpand Mini با داشتن دو درگاه USB 3.0 و لایتنینگ می‌تواند هم به گوشی هوشمند و هم به رایانه شخصی یا همراه شما با سرعت مناسبی متصل شود. افزون‌براین، ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و بدنه‌ی باکیفیت و قیمت نسبتاً مناسب این فلش مموری از دیگر ویژگی‌های مثبتش محسوب می‌شوند.

سن دیسک مدل IXPAND LUXE

فلش مموری سندیسک iXpand Luxe

اگر در محصولات اپل، مانند آیفون و آیپد و مک بوک غرق هستید و قصد دارید فلش مموری بخرید که اطلاعات را بین این دستگاه‌ها به‌راحتی بتوانید جابه‌جا کنید، فلش مموری ای دیتا iXpand Luxe می‌تواند همان چیزی باشد که می‌خواهید. این فلش از دو درگاه لایتنینگ و USB-C بهره می‌برد و با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. گفتنی است این محصول تقریباً دو برابر گران‌تر از فلش‌هایی با ظرفیت مشابه است.

ای دیتا مدل i-Memory AI720

فلش مموری ای دیتا i-Memory AI720

اگر قصد دارید فلش مموری بخرید که علاوه‌بر اتصال به گوشی آیفون ازطریق درگاه لاتنینگ، ازطریق درگاه USB-A به لپ‌تاپ یا کامپیوتر نیز متصل شود و قیمتش هم برایتان مهم است، می‌توانید سراغ فلش مموری ای دیتا مدل i-Memory AI720 بروید. این محصول در ظرفیت‌های مختلفی موجود است که بسته به نیاز و بودجه‌تان، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین، این درایو USB طراحی زیبا با رنگ خاص دارد که توجه هر فردی را می‌تواند به خود جلب کند.

بهترین فلش مموری‌ها برای سیستم صوتی خودرو

سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430

undefined

فلش مموری «سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430» با اندازه‌ی بسیار کوچک و بهره‌مندی از USB 3.1، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای اتصال به ضبط خودرو و تلویزیون است. اگر استفاده‌ی شما از این فلش مموری صرفاً برای پخش موسیقی است، ظرفیت ۳۲ گیگابایت آن مناسب خواهد بود.

لکسار مدل JumpDrive S47

فلش مموری لکسار JumpDrive S47

فلش مموری Jump Drive S47 از لکسار نیز مانند دیگر فلش مموری معرفی‌شده اندازه‌اش بندانگشتی است و از USB 3.1 بهره می‌برد؛ اما سرعت انتقال داده‌ها و قیمت آن کمی از Ultra Fit CZ430 سن دیسک بیشتر است.

بهترین فلش مموری USB تایپ C

سن دیسک مدل Ultra Dual Drive USB Type-C

فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive با داشتن طراحی بسیار کاربردی و زیبا، درگاه‌های USB 3.0 و USB-C، سرعت خواندن ۱۳۰ مگابیت‌برثانیه، ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و قیمت مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

لکسار مدل D30C

فلش مموری لکسار D30C

طراحی شیک فلزی با حالت گردان، داشتن دو درگاه USB 3.1 و USB-C، سرعت خواندن و نوشتن ۱۵۰ و ۵۰ مگابایت‌برثانیه از ویژگی‌های فلش مموری لکسار مدل D30C است. علاوه‌براین، ظرفیت این درایو یو اس بی ۲۵۶ گیگابایت و قیمتش از سایر رقبا گران‌تر است. ناگفته نماند کیفیت ساخت و جنس بدنه و سرعت این فلش مموری قیمتش را منطقی‌تر می‌کند.

برای مقایسه‌ی اطلاعات فنی و قیمت فلش مموری ‌های بازار می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فرصتی برای تبادل‌نظر درباره‌ی فلش مموری‌ها مهیا کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی دیدگاه‌ها و پرسش‌هایتان را مطرح کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات