اپل نرم افزار ایرپادز و ایرپادز پرو را آپدیت کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی جدید ایرپادز و ایرپادز پرو دو قابلیت به این هدفون‌های تمام‌بی‌سیم می‌آورد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان جابه‌جایی خودکار هدفون‌ها را در بین دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.
تبلیغات

اپل چند روز پیش فرم‌ور جدیدی برای هدفون ‌های تمام‌بی‌سیم ایرپادز و ایرپادز پرو (Apple AirPods Pro) دردسترس قرار داد. این فرم‌ور قابلیت‌های جدید iOS 14 نظیر صدای فضایی (Spatial Audio) و جابه‌جایی خودکار در بین دستگاه‌ها را به ایرپادز و ایرپادز پرو اضافه می‌‌کند. جدیدترین به‌روزرسانی ایرپادز و ایرپادز پرو، نسخه‌ی فرم‌ور آن‌ها را به ۳A۲۸۳ ارتقا می‌دهد.

قابلیت صدای فضایی در انحصار ایرپادز پرو قرار دارد و گزینه‌ی مربوط به فعال‌سازی آن، به‌هنگامی که ایرپادز پرو به آیفون متصل باشد، در بخش کنترل سنتر (Control Center) ظاهر می‌شود. در کنترل سنتر، به‌سادگی انگشت خود را برای چند ثانیه روی اسلایدر تغییر شدت صدا نگه می‌دارید و به‌دنبال گزینه‌ی مربوط به فعال‌سازی قابلیت صدای فضایی می‌گردید. در بخش Bluetooth منوی Settings، همچنین گزینه‌های ویژه‌ای برای کنترل تنظیمات دردسترس‌تان قرار خواهد گرفت.

اپل می‌گوید قابلیت صدای فضایی، تجربه‌ی فراگیری را ارائه می‌دهد و به‌منظور دستیابی به این هدف، از سیستمی ویژه برای فیلتر کردن صدا در جهت‌های مختلف استفاده می‌‌کند. اپل می‌گوید به‌لطف قابلیت صدای فضایی، ایرپادز پرو می‌تواند صدا را در تقریبا همه‌جای فضا پخش کند تا تجربه‌ی فراگیری از گوش‌‌دادن به محتوای صوتی به‌ارمغان بیاید. قابلیت صدای فضایی، کانال‌های صوتی اطراف را در درست‌ترین مکانشان قرار می‌دهد، حتی در صورتی که سرتان را بچرخانید یا دستگاه را حرکت دهید. بنابراین به‌طور کلی قابلیت موردبحث همچون نسخه‌ی پیشرفته‌تر قابلیت صدای محیطی ایرپادز است. 

اپل در توضیحات مربوط به قابلیت صدای فضایی برای کاربران ایرپادز پرو می‌نویسد که قابلیت موربحث به‌صورت پویا حرکات سر را پایش می‌کند تا تجربه‌ای شبیه به حضور در سینما برای‌تان تداعی شود، آن هم ازطریق هدفون تو‌گوشی تمام‌بی‌سیم ایرپادز پرو.

اپل در ادامه به فیلتر کردن صدا در جهت‌های مختلف اشاره می‌کند و می‌گوید به‌لطف قابلیت صدای فضایی، ‌به‌طور منظم و با ظرافتی خاص، فرکانسی که هر یک از هدفون‌ها دریافت می‌کند تنظیم می‌شود. قابلیت موربحث با استفاده از حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج در ایرپادز پرو و آیفون،‌ توانایی ردیابی حرکت‌های سر و دستگاه را دارد و داده‌های حرکتی را با یکدیگر مقایسه می‌کند. درنهایت صدای فضایی، میدان صدا را از نو خلق می‌کند تا حتی وقتی که سرتان را تکان می‌دهید یا دستگاه را به‌حرکت درمی‌آورید، تجربه‌ای لذت‌بخش به شما ارائه شود.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، جدیدترین به‌روزرسانی ایرپادز و ایرپادز پرو، امکان جابه‌جایی خودکار در بین دستگاه‌ها را نیز برای این هدفون‌ها فراهم می‌کند. این قابلیت برخلاف قابلیت اول، به‌طور یکسان دردسترس کاربران هر دو هدفون قرار می‌گیرد. به‌لطف قابلیت موردبحث، ایرپادز می‌تواند در بین آیفون، آیپد، آیپاد تاچ، مک و اپل واچ جابه‌جا شود؛ البته برای کارکرد درست این قابلیت، یک پیش نیاز وجود دارد: تمامی دستگاه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم باید به یک حساب کاربری آی‌کلاد متصل باشند. 

در نظر داشته باشید که برای دستیابی به دو قابلیت جدید ایرپادز و ایرپادز پرو باید حتما سیستم‌های عامل iOS 14 و iPadOS 14 و watchOS 7 و tvOS 14 یا macOS 11 Big Sur را روی دستگاه خود نصب کرده باشید. فرایند انتشار فرم‌ور جدید ایرپادز و ایرپادز پرو از سه روز پیش آغاز شده است. اگر هدفون خود را با آیفون یا دیگر دستگاه‌های اپل جفت کنید، می‌توانید نسخه‌ی فرم‌ور را مشاهده کنید؛ بدین منظور وارد منوی تنظیمات و سپس بخش بلوتوث شوید و به‌دنبال اتصال ایرپادز بگردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات