سامسونگ: نمایشگر گلکسی زد فولد 2 از کوچک‌ترین انحنا در جهان برخوردار است

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات سامسونگ در خلال توضیح پیرامون صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۲ به ویژگی‌های آن ازجمله برخورداری از کوچک‌ترین انحنا میان صفحه‌نمایش‌های مختلف پرداختند.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ جدیدترین دستاورد خود، گوشی موبایل تاشو گلکسی زد فولد ۲ را به‌همراه سری نوت ۲۰ معرفی کرد. حال، سران شرکت کره‌ای به توضیح در مورد ویژگی‌های صفحه‌نمایش به‌کاررفته در زد فولد ۲ پرداخته‌اند. 

محصول جدید سامسونگ از صفحه‌نمایشی ۷/۶ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن ۱،۷۶۸ در ۲،۲۰۸ پیکسل استفاده می‌کند؛ صفحه‌نمایشی یک‌پارچه که هنگام گسترده شدن گوشی هوشمند دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. روی بدنه این گوشی سامسونگ نیز صفحه‌نمایشی ۶/۲۳ اینچی قرار دارد که مانند نمایشگر مخفی‌شده از پنل AMOLED برخوردار است.

بااین‌حال، آنچه نظرمان را به خود جلب کرده، ویژگی‌هایی است که سران سامسونگ دیسپلی به آن‌ها اشاره کرده‌اند. صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۲ از کوچک‌ترین انحنا بهره می‌برد؛ به‌نحوی‌که شعاع چنین انحنایی مطابق تصویر زیر تنها به ۱/۴ میلی‌متر می‌رسد. برخورداری از چنین ویژگی دستان طراحان گوشی تاشوی جدید سامسونگ را بازتر کرده تا مطابق با امکان انحنای بسیار کوچک صفحه‌نمایش، پنل‌ها و لولاهای متصل‌کننده‌ی دو پنل به یکدیگر را طراحی کنند.

ویژگی صفحه نمایش گلکسی زد فولد ۲

در ادامه توضیح داده می‌شود که صفحه‌نمایش در بنچمارک‌ها بیش از ۲۰۰ هزار بار بدون بروز مشکلی باز و بسته شده است. چنین بنچمارکی درواقع طول عمر مفید صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد؛ اما این میزان باتوجه‌به طرز استفاده کاربر از گوشی هوشمند می‌تواند کاهش یا افزایش یابد.

به‌نظر می‌رسد علت دوام بالای صفحه‌نمایش، برخورداری از لایه‌های مختلف باشد. چنین موضوعی در حالی است که برخورداری از لایه‌های مختلف به افزایش ضخامت صفحه‌نمایش منجر می‌شود؛ اما سامسونگ دیسپلی موفق شده با وجود ضخامت بالای صفحه‌نمایش، محصولی با برخورداری از کوچک‌ترین انحنا را بسازد.

سامسونگ دیسپلی توضیح می‌دهد که گلکسی زد فولد ۲ توانسته گواهی «Eye Care Display» را نیز دریافت کند. چنین گواهی به محصولاتی داده می‌شود که صفحه‌نمایش آن‌ها به میزان مشخصی نور آبی ساطع می‌کنند، به‌نحوی‌که به چشمان کاربر آسیب نرساند. شرکت کره‌ای ادامه می‌دهد که صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۲ نسبت به محصولات موجود در بازار ۶/۵ درصد نور آبی کمتری ساطع می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات