انویدیا درصدد گنجاندن پردازنده های گرافیکی خود در گوشی‌های مجهز به آرم است

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل انویدیا گفت که علاقه‌مند است از ارتباطات گسترده آرم برای عرضه فناوری پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به صنعت گوشی‌های هوشمند، استفاده کند.
تبلیغات

در کنفرانس صبح روز دوشنبه‌ انویدیا، جنسن هوآنگ، مدیرعامل این شرکت گفته است که علاقه زیادی به وارد کردن فناوری‌های انویدیا به‌خصوص پردازنده‌های گرافیکی به صنعت گوشی‌های هوشمند ازطریق دریچه ارتباطات گسترده شرکت آرم دارد؛ او اذعان داشته است که در ابتدای ورود به این صنعت، قصد وارد کردن پردازنده‌های گرافیکی و معماری شتاب‌یافته را دارد. 

چند روز پیش اعلام شدسافت‌بانک که صاحب اصلی شرکت آرم است، با تیم سبز یعنی انویدیا برای فروش ۴۰ میلیارد دلاری آرم به توافق رسیده‌اند و بدین ترتیب انویدیا که قطعا یکی از طلایه‌داران صنعت تولید و طراحی کارت‌ گرافیک است، صاحب یکی از پیشروترین بازیگران صنعت تولید و طراحی پردازنده‌های مرکزی و میکروپردازنده شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که تیم سبز علاوه‌بر پردازنده‌ها یک شبکه گسترده از ارتباطات شرکت آرم را هم به‌دست می‌آورد که از همین ابتدا به‌طور علنی اعلام کرده که می‌خواهد از آن استفاده کند.

هوآنگ در ادامه بیان کرده است که دوست دارد فناوری انویدیا را به تمام شرکت‌هایی که درحال‌حاضر با آرم کار می‌کند، پیشنهاد بدهد و از آن‌ها می‌خواهد که برای نسل بعدی دستگاه‌های خود انویدیا را به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه برای تولید پردازنده‌های گرافیکی در نظر بگیرند. او اذعان کرد که استفاده از تراشه‌های گرافیکی داخل پردازنده‌ها و تراشه‌های یکپارچه، هیچ‌گاه قدرت پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را نخواهند داشت و همچنین با انویدیا در مصرف هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری خواهد شد. 

هنوز معامله آرم و انویدیا نهایی نشده و ممکن است که تا یک سال به طول بینجامد و تا آن زمان باتوجه‌به قانون تعیین‌شده، دو شرکت به‌صورت جداگانه و مستقل کار خواهند کرد. اما به‌نظر شما چقدر طول می‌کشد تا پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را در گوشی‌های هوشمندمان ببینیم؟ انویدیا در بازار کامپیوترهای شخصی با رونمایی از کارت گرافیک‌های قدرتمندش قطعا سهم ‌چشم‌گیری از نسل جدید کارت گرافیک‌های موجود در بازار را متعلق به خود خواهد کرد؛ اما چقدر طول می‌کشد تا انویدیا بتواند سهم درخورتوجه بازار پردازنده‌های گرافیکی موبایل‌های هوشمند را هم نصیب خود کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات